dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Lobke - WaarBenJij.nu dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Lobke - WaarBenJij.nu

dinsdag en woensdag

Door: Lobke

Blijf op de hoogte en volg Lobke

27 Augustus 2008 | Oeganda, Jinja

Weer een dag erop zitten!

Na de inzinking maandagavond, heb ik even lekker rustig aan gedaan. Kyra is met de groep gaan eten, ik ben in het hotel gebleven.... Nu besef ik pas dat ik iemand ben die het toch nodig heeft om af en toe even tijd alleen voor mezelf te hebben..... maar ook wel logisch: de dingen die we hier doen, doen we ALLEMAAL samen met de groep, je bent constant bij elkaar

Maandagavond heb ik dan ook even wat gebeld, en ik moet zeggen: dat deed me echt goed om het thuisfront weer even aan de lijn te hebben.....

Dinsdagmiddag hadden de reisleidsters besloten dat het een goed idee zou zijn om even een relaxmiddag te hebben..... dat was dus echt een REUZEgoed idee.
We zijn lekker gaan shoppen.... Kyra en ik, langs de kraampjes in Jinja.... heerlijk!!! Ik heb echt leuke souvenirs gekocht..... toen ik aan het eind van de middag een van mijn souvenirs liet zien aan de groep, viel het zo door de zak heen op de grond!!! GRRRRRRRR (ja die afrikaanse kwaliteit is ook niet alles ;))
Ik terug naar die kraam en die afrikaan eens lief aangekeken en gezegd dat ik een compromis wilde sluiten: hij zou mij een nieuwe geven, ik zou hem er wel wat voor
betalen, maar niet meer de volle prijs.... Uiteindelijk heb ik het (door mijn goede afdingkwaliteiten) nog voor een prikkie ' opnieuw' kunnen kopen.

Dinsdagavond HEEL GEZELLIG en lekker gegeten. In een ander hotel 'om de hoek'. Dit heette het two friends hotel en werd gerund door een Zweed. Echt een aardige gast.
We zijn met de hele groep 's avonds teruggelopen en waren erg melig!!!


En vandaag weer een werkdag gehad. Die afrikanen zijn zo vaag af en toe!!! Nadat we ALLES geschilderd hadden, kwamen ze vandaag weer met het verzoek of we een brede (hoge) grijze rand
in het hele toiletblok en doucheblok wilden schilderen (als je hier iets wit verft, is het na 1 week bruin door de modder)....
erg veel zin had ik niet in verven. Aangezien ik deze taak kreeg met een ander meisje en het toiletblok best groot is en ERG stinkt! Maar goed, maar even over deze tegenzin heengezet en een vage doek om me heen gedaan (aangezien ik geen verfkleren meer aan had
: was net blij dat ik na 5 dagen verfkleren achterelkaar dragen, ze vandaag niet hoefde aan te doen) omdat ik dit truitje niet ook alweer verzouwd wilde hebben......
Na een hele morgen geverfd te hebben, eindelijk het toiletblok af!!!!!!!!! Er werd gelukkig al besloten dat vrijdag iemand anders het doucheblok mag verven!!!!!!!

Na de lunch zat iedereen er weer een beetje doorheen (tis gewoon zoooo warm dat je 's middags gewoon echt nog maar HEEL weinig fut over hebt!!)
We zouden eigenlijk nog naar een ander project gaan, maar degenen die te moe waren of aan de diarree waren, hoefden niet mee.....

Ik ben niet meer gegaan.... vandaag heb ik het de eerste dag sinds ik hier ben plakken ;) het lijkt wel alsof ik mijn darmen kan horen :( ochja gelukkig kan ik nog lachen! ;)

Vanavond gaan we weer lekker ergens eten.... het einde begint nu echt te naderen!!! Morgen is het al donderdag en dan zit ik op mn een na laatste werkdag. Het voelt echt alsof ik al een maand hier zit... zo raar is dat!!! Ik heb zo genoten, en ik ben nog steeds aant genieten!!!! Ik besef ook dat ik thuis veel meer naar dingen toe ben aan het leven: bijv. steeds naar het weekend toeleven enz. Maar hier leef ik echt van dag tot dag (misschien dat ik daarom ook het gevoel heb dat ik er al een maand ben). Dat gevoel om elk moment zo intens te beleven en er van te genieten, is gewoon een heerlijk gevoel...... zou toch super zijn als ik dat thuis zou kunnen voortzetten?? ;)
Aan andere kant vind ik het ook weer fijn om terug naar huis te gaan. 2 weken is gewoon precies genoeg: niet te lang, niet te kort...... maar omdat ik het gevoel heb, al zolang hier te zijn, is het ook des te leuker om mijn familie en mijn vriend weer te zien!!!!! Ook daar verheug ik me stiekem al een beetje op ;)


Morgen een sportdag en moeten we ook nederlandse liedjes gaan zingen!!

Vrijdag de ALLERLAATSTE dingetjes m.b.t. klussen afmaken en dan zijn we zaterdag de hele dag vrij!!! Zaterdagavond hebben we het afscheidsdiner met de mensen op het project en dan gaan we zondagochtend alweer vertrekken!!!!!!

Ik wil jullie nogmaals allemaal bedanken! Zo geweldig dat jullie allemaal BLIJVEN posten!!!!!!!!! Heerlijk gevoel om zoveel ' support' te voelen!!!!!

xxx






  • 27 Augustus 2008 - 16:57

    Mama En Papa:

    hi lieve Lobke

    Ondanks je darmen blijf je nog optimistisch en vrolijk. Gelukkig maar. Ja, het aftellen begint. Ik denk dat het dan inderdaad ok goed is geweest. Zo te lezen begint iedereen je toch ook wel te missen. Beleef nog maar veel plezier en werkgenot en we verheugen ons weer op maandag!
    Heel veel liefs van mama, papa en Lara

  • 27 Augustus 2008 - 17:13

    Tiny En Jana:

    Lieve Lobke,

    Meid wat ben jij positief, pff warm, diaree en voortdurend met hele groep bij elkaar. Zou ook niets voor ons zijn.
    Jaja jij gaat maar met ons mee op koopjestocht, kunnen wij ook lekker gaan afdingen. Vinden wij altijd moeilijk. We zijn blij je binnenkort weer te zien. Nog veel plezier en dikke xxx van de hele fam.

  • 27 Augustus 2008 - 17:29

    De Bemertjes:

    Hoi Lobke,

    We hebben erg van je mailtjes genoten. Gelukkig dat je een heel leuke tijd gehad hebt. We verheugen ons op je verhalen als je terugkomt. Goede reis terug aan jullie allemaal.
    Heb je ook de broertjes en zusjes van Spike gezien? Tot gauw.
    Dikke kus van Nathan Irmgard Femke en Kjell

  • 27 Augustus 2008 - 21:16

    Willie:

    sommige mensen maken de wereld speciaal ....jullie zijn zo'n mensen!!


  • 27 Augustus 2008 - 23:33

    Steve:

    Ha mup, spannende verhalen daar! Ben benieuwd als je terug bent, zullen wel lange verhalen worden ;). Nog een paar daagjes en dan is het avontuur weer voorbij. Ben blij dat alles goed gegaan is. Dus nog ff doorzetten en voor je het weet sta ik jullie op te wachten op Schiphol! Dikke X

  • 28 Augustus 2008 - 05:47

    Rik:

    Heey Lobke, had eindelijk eens tijd om rustig je blog te bekijken. Je maakt me daar wel wat mee zeg. Dan mag ik niet meer klagen dat ik in een wat 'mindere' residence hall zit :P. Echt sjiek dat je dit hebt gedaan! Heel veel succes en plezier nog tijdens je laatste dagen daar!!!

    Groeten vanuit Maryville,

    Rik

  • 28 Augustus 2008 - 05:47

    Rik:

    Heey Lobke, had eindelijk eens tijd om rustig je blog te bekijken. Je maakt me daar wel wat mee zeg. Dan mag ik niet meer klagen dat ik in een wat 'mindere' residence hall zit :P. Echt sjiek dat je dit hebt gedaan! Heel veel succes en plezier nog tijdens je laatste dagen daar!!!

    Groeten vanuit Maryville,

    Rik

  • 28 Augustus 2008 - 08:50

    Schoonpa Thei:

    Wat ik zo lees, voldoet
    jullie missie aan de
    verwachtingen. We zien je
    maandag weer.
    xxx Thei en Berthie

  • 28 Augustus 2008 - 09:00

    Thei:

    Kun je maandag tot 10 voor me tellen in het
    Oegandees.Ik zal niet
    lachen.Mam heeft evenwichtstoornissen, dus
    dat is even iets minder,maar de zaken worden goed waargenomen
    door de rest van de fam.
    29 sept. ga ik een weekje
    met vakantie,dus wees
    zuinig op het koffer,want
    dat moet ik nog gebruiken.

  • 28 Augustus 2008 - 17:53

    Dn Neefke:

    Hee nicheke,

    fijn um te huure dat ut doa good bevilt! Iech hoop dat ste dat geveul heij toes auch good kins veurzitte. Geniet d'r mer vaan, want t is zoe um.

    Nog drei hiele fijne dage!!

    XxX Jérôme

  • 28 Augustus 2008 - 18:53

    Simone:

    Hee Lobke!

    Al is dit de eerste keer dat ik een berichtje achter laat, ik heb telkens al je verhalen gelezen! geweldig om te lezen echt sjiek! Je hebt al heel wat mee gemaakt in 2 weken! Vind het geweldig voor je dat je het zo na je zin hebt! Geniet er nog maar van want als je thuis bent verlang je er misschien weer na;) Heel veel plezier nog en geniet er nog van! Groetjes ook aan Kyra!

    Liefs en Dikke Kus Simone

  • 28 Augustus 2008 - 20:25

    Henny:

    Ha Lobke,

    Geniet van deze levenservaring zolang je nog kan, ondanks de tegenstribbelende darmpjes!! :)
    Ben benieuwd naar je verhalen en ook foto's als je terug bent!!!

    See ya, xxx Henny

  • 29 Augustus 2008 - 09:27

    Miriam:

    Hey Lobke,

    Nog heel veel succes de laatste daagjes! En vooral...blijven genieten!!
    Tot snel..

    Liefs Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

vrijwilligerswerk in Oeganda

Vrijwilligerswerk in Oeganda

Recente Reisverslagen:

07 September 2008

terug thuis

30 Augustus 2008

donderdag, vrijdag en zaterdag

27 Augustus 2008

dinsdag en woensdag

25 Augustus 2008

maandag

24 Augustus 2008

vrijdag, zaterdag en zondag
Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 33824

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: