36 graden, tempels, boottocht en zo... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu 36 graden, tempels, boottocht en zo... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

36 graden, tempels, boottocht en zo...

Blijf op de hoogte en volg Lobke

06 April 2016 | Thailand, Bangkok

Vandaag begon mijn dagje met naar de Wat Pho lopen (ze zeiden 15 minuten, maar heb er zeker 3 kwartier over gedaan).
op de heenweg heb ik me een nieuwe zonnebril gekocht.
Natuurlijk vond ik de weg weer niet, dus aan iedereen gevraagd waar die Wat Pho was (liggende gouden boeddha van 45 meter lang). onder andere ook aan een politieman. Toen ik het vroeg en we waren samen de weg aant uitvinden op mijn plattegrond begon zijn collega's foto's van ons te maken. Vervolgens zeiden ze in het thais wat tegen hem (kon alleen het woord 'telefon' eruit opmaken), maar toen begon de agent zo heel verlegen te lachen. Uiteindelijk zei collega: you have 'telefonnumber'? Ik zei dat ik mijn smartphone niet mee had genomen. Ah okeeeeeeej zeiden ze met een smile (echt iedereen lacht hier, wat je ook zegt haha). Uiteindelijk dacht ik eindelijk na veel vragen (een ouder echtpaar die werkelijk geen woord engels spraken is nog stukje met me meegelopen) de tempel te hebben gevonden, koop ik tickets en ga door de poortjes. Bleek het 'the grand palace' te zijn..... ook heel erg mooi al die tempels. Zal paar fotootjes ervan op de blog zetten. Ik wilde zo graag naar de Wat Pho. Dus uiteindelijk die (na weer een eindje lopen en een zakje vol mango als lunch te hebben gehad onder mn wandelingetje) gevonden en naar binnen. Super mooi! Maar al die tempels bezoeken in de hete zon (en de chinezen hadden ook nog eens een vrije dag) dus het was een drukte van jewelste. Dus om de 100 meter ben ik even gaan zitten en bijkomen van de hitte.
Daarna ben ik bij een leuk barretje een verse kokosnoot gaan drinken, super super lekker! Ik zat daar zo en ineens kwamen er twee backpackers voorbij waarvan er eentje ineens een foto begon te maken. Ik keek de ander aan, die haalde vervolgens zijn schouders op en ze liepen weer door..... hahaha. snap nog steeds niet wat dat voor actie was :P

Vervolgens ben ik naar het kanaal gelopen, omdat ik toch wel leuk vond om een tochtje op het kanaal te maken. Daar tref ik een Spaanse meid, Sarah. We wilden een tocht maken en we kregen te horen dat dit 400 Baht kostte. Twee meiden die kwamen aanlopen zeiden dat dat veel te veel was. Je moet op de boot stappen en daar hoef je pas te betalen. Wij betaalden 40 Baht. Zo gezegd zo gedaan. We stapten in en uiteindelijk bleek het een taxi boot te zijn. Hij vaarde maar aan en leek niet om te draaien. wel steeds van die tussenstops met alleen maar locals in de boot. Er liep steeds een vrouw door die boot te rammelen met zo'n busje, maar zei ons geen prijs. Op het eindstation zijn we maar uitgestapt. Ze zei iets in het thais en de vraag waar we heen moesten (ik denk dat ze door had dat we niet betaald hadden ofzo). I don't know zei ik en we stapten maar uit. We kochten een ticket voor de terugweg voor 14 Baht en stapten in de volgende boot terug in. Eenmaal terug bij het beginpunt zijn we terug naar de Koa San Road gelopen. Daar trof ik Yvon waar ik mee had afgesproken. De spaanse wilde liever even naar haar hostel gaan, aangezien Yvon haar mededeelde dat er in dat hotel bedwantsen waren (iehh). Yvon en ik hebben hapje gegeten en zijn erna via de Koa San Road teruggelopen en ineens hoor ik achter mij: HEE LOBKE! ik draai me om: een collega van Adelante! hahahahah te grappig gewoon!!!!! hoe groot is de kans dat je een bekende tegenkomt op de koa san road in thailand! :)
even gekletst en toen terug naar het hostel gelopen. En nu zit ik hier, voldaan na een leuke dag en helemaal vies van het zweet (heb het gevoel dat ik echt helemaal zwart ben). Dus ik ga zo lekker douchen en naar bedje. Ik had me alleen bedacht morgen misschien met nachttrein naar Chang Mai te gaan, maar die is blijkbaar voor komende week helemaal volgeboekt :( dus ik moet gaan kijken of ik morgen misschien naar Attuhaya ga ofzo (ik heb het wel gehad met drukte van bangkok) tis hier echt een grote kermis. Leuk voor even, maar nu wil ik ook wel weer es wat anders hahaha.

Yvon had me bang gemaakt: er zijn voor de komende tijd echt geen tickets meer naar Chang mai en hostels zijn ook volgeboekt. maar heb er net nog een leuke kunnen vinden via booking.com. 12 - 14 april (nieuwjaar hier in Thailand) in Lanna Hostel (eigen kamer, ook es lekker). Alleen nu even kijken wat ik in de tussentijd nog ga doen en of ik de nachttrein vanuit ander plaatsje kan nemen.

ps. voor de nieuwsgierigen onder ons: heb nog geen reactie van blauwe ogen meisje gekregen..... ben benieuwd ;)


  • 06 April 2016 - 18:21

    Anke:

    Hippe bril!

  • 06 April 2016 - 18:28

    Bert Dauven :

    Beste Lobke
    Wat een gebeurtenissen en dat in twee dagen
    Tjonge
    Geniet en blijf allert

  • 06 April 2016 - 18:36

    Glenn:

    Tip: koop een grote supersooker voor songkran (Thais Nieuwjaar). Doe ook een plastic zakje om je GSM en camera...

  • 06 April 2016 - 20:31

    Dominique:

    Lieve Lobke!

    Ik lig hier echt dubbel van de pret van al jouw avonturen... Je bent me er eentje maar het komt altijd goed dus ik maak me geen zorgen over het vervolg. Met veel plezier zal ik je blijven volgen. De foto's en video's zijn erg leuk en je staat er goed op. Geniet van dit avontuur en al het moois om je heen!

    Poen Domi

  • 06 April 2016 - 21:02

    Kyra:

    Ge-wel-dig je dagje!
    Ik mis je al!

    Hihi heerlijke Lobke-verhalen!

    Nachttrein is lachuh!

    Benieuwd naar het 'blauwe ogen meisje'... Stel je hoort nix: leer dan van je goed gelovigheid. Stel je hoort wel wat: voel je dan gevleid dat je zo'n lieverd bent! (Maar dat ben je sowieso al, ook als je nix hoort :P)

    Kusss

  • 07 April 2016 - 00:46

    Lara:

    Super om weer even voor het slapen gaan in Thailand te zitten!
    Je ziet er goed uit op de foto's. Doet me goed!
    Stoer wijfie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1605
Totaal aantal bezoekers 33849

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: