zondag10.04 fietstour, toch niet alleen;) - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu zondag10.04 fietstour, toch niet alleen;) - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

zondag10.04 fietstour, toch niet alleen;)

Blijf op de hoogte en volg Lobke

10 April 2016 | Thailand, Sukhothai

Na een ontbijtje te hebben genuttigd vanmorgen @ guesthouse ga ik naar het station. Ik boek de bus voor morgen om 08.30 naar Chang Mai. 5,5 uur, maar ach: het is met airco.

vandaag dacht ik: okee ik ga nu naar oude centrum met ruine tempels Enzo. was dus de planning om dat alleen te doen. In het station tref ik twee meiden. Eentje uit frankrijk eentje uit Portugal, waren vriendinnen. Dus ik vroeg of ik met hen mee mocht. daarna sloot zich een duitse meid bij ons aan en hebben we super leuke en gezellige dag met ons vieren gehad. Zo'n leuke meiden ook! We huurden een fiets (ik had de meest gammele, mijn rem deed het niet en mijn zadel zat los) en gingen het historisch park in. zooooo mooi! Het was zo warm in de zon, dat we bij de fietsverhuur ook een hoedje kochten. Het was echt een super leuke dag vandaag! Om 3 uur krijg ik een sms van Isabelle. Ze is gearriveerd @ haar guesthouse en komt straks waarschijnlijk hierheen. omdat er dus na 8 uur geen tuktuk meer rijden en ik dus echt niet alleen in die steegjes ga lopen waar ik gisteren met de fransen liep. Isabelle wil de fiets nemen naar busstation om me te treffen. Dus prima.
Ik wissel nummers uit met de meisjes en mailadressen voor de foto's. Zodat we in chang mai ook konden meeten. Het grappige was dat we erachter kwamen dat zij de twee meisjes waren die gisteravond nog een plonsje namen in het zwembad terwijl ik met de fransen wat dronk bij het zwembad in hun guesthouse. echt weer zo'n toeval! haha. Het wereldje is echt klein hier ;)

Ne in mijn hostel voor morgen geboekt (oldies in chang mai). Ben benieuwd. Het zou iets heel leuks moeten zijn. Een houten huisje waarin je slaapt. Helaas geen kamer met airco. Maar ach, laten we het maar proberen. Hebben alleen facebook en een telefoonnummer. Geen website, niet op booking.com ofzo. Dus ik verwacht iets heel ydillisch.

En vanuit chang mai (na het nieuwjaar) wil ik ook naar pai gaan en daar naar een circusschool waar je kunt blijven slapen (is een hostel en circusschool ineen waar je ook les kunt krijgen in het circus en gratis yoga les Enzo hahaha). te grappig. MET zwembad!!!!! HMMMMMM! verheug me er nu al op. Want serieus, ik zat net zonder ventilator aan de pc en mijn hele arm is gewoon nat van zweet. lieve mevrouw hier zette de ventilator voor me aan ;) Iedereen is hier zooooooooo relaxed! niet normaal! Zowel backpackers als de locals. Heb pas een keer gehad dat ik iemand trof die niet helemaal mijn type was (toen in Bangkok met dat drankje). Maar het is zo makkelijk, want als je dan mee wordt gevraagd ergens naartoe, zeg je gewoon dat je andere plannen hebt voor vanavond. Timur van 3fm zou zeggen: OPGELOSTTTTT! :)

http://paicircusschool.com/photo-gallery/

en


https://www.instagram.com/pai_circus_hostel/

Net eerste regenbuitje gehad (ofja, buitje, zeg maar BUI). Na 5 minuten is het weer over.

Zo ik ga weer eens verder (moest even achter pc ivm hostels boeken).
Misschien even naar de kapper en dan meeten met Isabelle. Of nu meeten met Isabelle. Ik wacht even op een berichtje van haar.

Na volgend hostel te hebben geboekt (Lanna in Chang mai) ga ik te voet de sta in via de korte route voor een kappersbeurt. Onderweg kom ik mensen tegen en vraag hen naar de weg naar new sukhotai. Ze spreken geen engels en houden een scooter met 3 thai jongens aan. Ik zie dat ze zoiets zeggen als: ze kan mee achterop erbij, waarop de ander zoiets zegt van: geen plaats. Ineens stappen de 2 achterop af en zeggen ze: stap maar achterop. Ik vraag wat de afstappers dan gaan doen. Oh, we wachten hier wel even. Zo lief! Ik stap achterop de scooter en de Thai brengt me naar het guesthouse waar ik gistereavond wat had gedronken. Ik wil hem betalen, maar dat wil hij niet. Bij het guesthouse vraag ik voor een kapper. Het jonge meisje wil wel even met me mee lopen. De kappers die ik tegenkom gaan sluiten of zijn alleen voor mannen. Later kom ik twee andere meisjes tegen en vraag hen voor een kapper. Oh, ze moeten ook toevallig naar de kapper zeggen ze, dus loop maar even mee. (ze maakt nog even wat reclame voor de salon van haar moeder) en loodst me een leuk kapperszaakje in waar zij ook plaatsneemt in de wachtrij. Blijkbaar gunnen ze het me allemaal dat ik voor mag gaan, dus ik ben echt METEEN aan de beurt. Mijn haartjes worden zalig gewassen (in soort bedje lig ik dan) daarna word ik geknipt en gefohnd. Lekker fris (mijn haar dan haha) loop ik naar buiten en begint het schemer te worden. Maar het is nog licht genoeg om de korte route te nemen. Maar helaas. Ik verdwaal weer. Heb echt richtingsgevoel van niks...... Gelukkig zijn de Thai zo lief om me de goede weg te wijzen en ik kom netjes weer terug bij het guesthouse. Een snelle douche en om half 8 sta ik buiten om Isabelle te meeten. We eten samen wat (eten en drinken voor welgeteld 1 euro) en we wisselen verhalen uit. Vanavond ben ik weer vroeg @ guesthouse. Ook eens prima. Even beetje relaxen. Morgen naar Changmai: om 8.30 uur de bus en 5,5 uur rijden.

Tot snel

xxxxxx


  • 10 April 2016 - 17:11

    Stephanie:

    Hey lief vriendinneke,
    Wat doe je het goed daar in het verre Thailand! Wist wel dat je je zou redden in je eentje! Super! Klinkt echt geweldig wat je doet en beleeft allemaal! Nu heerlijk ontspannen alleen maar nieuwe ervaringen opdoen! Goed zo! Genieten genieten! xxxx

  • 10 April 2016 - 18:50

    Liane:

    Hoi Lobke,
    Met veel plezier je verhalen van de afgelopen dagen gelezen! Het is inderdaad leuk om zo nieuwe mensen te ontmoeten. Dat hoorde ik ook van Lotte. Als je alleen reist en je slaapt in hostels is er meestal wel iemand met wie je samen een of twee dagen kunt doorbrengen.
    Blijf genieten en dan genieten wij van jouw verhalen

  • 10 April 2016 - 21:07

    Kyra:

    Mupke, was een weekend weg, dus nu weer FF snel bij gelezen van je site!
    Ge-wel-dig allemaal! En super dapper dat het je allemaal zo goed afgaat!

  • 11 April 2016 - 11:19

    Eefje:

    Lieve Lobke,

    Wat SUUUUUUPER leuk om te lezen over jouw avonturen! Door jou gedetailleerde beschrijvingen kan ik het me levendig voorstellen :) Zo te lezen al heel wat meegemaakt op je eerste week!! Wat ongelooflijk spannend allemaal! Volgens mij is het tot nu toe al allemaal 1 grote bron van inspiratie voor je! het doet me goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben echt megatrots op jou!!

    Ik blijf vrolijk verder lezen en kan niet wachten om je verhalen in real life uitgelegd te krijgen met echte "Lobke gebaren" erbij (en afkortingen enzo ;)).

    Geniet!!!

    Een hele dikke knuffel!

    liefs
    xxxxxxxxxxxx

    Eefje,

    P.s. Je ziet er STRALEND uit!!!!

  • 11 April 2016 - 23:18

    Jeanny:

    Lieve Lobke,
    Wat een super verhalen, liggen ook in een deuk!

    Geweldig wat je al allemaal hebt gezien en beleefd.

    Veel plezier met new year!
    Dikke poen Jeanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 33831

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: