maandag 11.04: 6,5uur naar chang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu maandag 11.04: 6,5uur naar chang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

maandag 11.04: 6,5uur naar chang mai

Blijf op de hoogte en volg Lobke

11 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Om 6.30 uur ben ik al wakker. Ik drink mijn yakult drankje en maak me klaar voor vertrek.om 8.30de bus. Maar heb me hier echt op verkeken. Dikke 6,5 uur in bus met zogenaamde airco. Okee het was koeler dan buiten maar nog steeds heel warm en een gillende baby in de bus. Tijdens de reis komt er een thais militairtjenaast me zitten ivm volle bus.maar oh zo verlegen. Na de pauzestop wordt er ineens watgeroepen door de hele bus.iedereendoet snel de riem om, ik volg. Wat blijkt, kwartier later controle van soort inspectie. Ikpak mijn boekje enwijs de militair het woord 'stop/controle'. Hij knikt. Meer dan dat contact komthet niet. Ofja, terwijl hij slaapt (serieus alle thai slapen tijdens reizen) valt hij bijna met zijn knappekoppie op mijn schouder, maar schrikt net op tijd wakker haha. Als de bus aankomt in chang mai lijken de tuktuk chauffeurs als mieren op me af te komen. Ik zeg vriendelijk nee, want ik wil even pauze nemen. Koop een blikje cola en ga op het stationzitten om even bij te komen. Daarna loop ik naar taxi en vraag of ze 'by meter' rijden. Nee datdoen ze niet. Nou dan niet, want dan is de prijs voor een ritje te hoog. Ik bedank en bel de meneer vsn hostel op.hij zegt: take red car (soort tuktuk maar goedkoper). Ik neem er een maar na 5 min hoorikeenharde knal.auto kapot.ze duwen hem naar de kant van de weg en ik moet overstappen. Deze rijdt me naar plek van hostel (denk ik. Hij zegt dat ik uit moet stappen. Weet begod niet waarik ben.ik vraag twee thaiwerkmanne op straat me de weg te wijzen. Maar ze weten het zelf ook niet haha. Ze belle nmijn hostel (the oldies guesthouse in chang mai)en maken een plattegrond voor me. Eenmaal aangrkomen blijkt het een geweldif guesthouse te zijn. Helemaal vsn hout met kieren, gaten en spleten, maar zo charmant en rustiek!! Wauw! En airco!
de eigenaar wil een foto met me voor op zijn facebookpagina, maar serieus, hij is helemaal nat van zweet.....iehhhhhh!
Maar hdb zelfs een hemelbed. Voel me een prinses hahaha.
De digenaar is echt zo'n dikke hippie haha. Met tattoos en een staartje inzijn sikje. Lachen. Ik neem een douche, bel even met thuisfront en daarna heb ik ecbt honger.rond half 7 ga ik te voet naar een restaurantje. Vanavond even alleen eten omdat de meiden belden dat ze met fiets de bergen in waren en pas om 21u konden meeten. Maar als ik aan het eten ben bellen de fransen me om te meeten. Ze komen eraan om ook wat te eten. Na eten gaan we naar nightmarket. Alleen maar eten. Daarna kijken we in mijn guesthouse even in de lonely planet. Als we aankomen, zeg ik verschrikt dat ze mijn slot hebben verwisseld!!!maar in donker zagim niet dat ik een deur verder moest zijnhahaha. Heb zalig geslapen in mijn hemelbedje. Zal wat fotos proberen te posten. Sorryvoor vele spelfouten. Ik typ op een tablet momenteel. Niet handig haha.

xxxx