di 12.04: songkran, niet normaal! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu di 12.04: songkran, niet normaal! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

di 12.04: songkran, niet normaal!

Blijf op de hoogte en volg Lobke

12 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Rond half 8 word ik wakker en pak ik opmijn gemak mijn backpack in en ga de stad in voor een ontbijt in restaurantje waar ik gisteravond heb gegeten.de man van hostel adviseert me lokaal tentje, maar serieus, das alleen maar warm ete met rijst enzo. Dat is me wat te heftig op de nuchtere maag. Ik neem muesli, yoghurt en ee papaya smoothie @ restaurantje.

Wat me hier in thailand opvalt is dat ik nog geen enkele backpacker zonder smartphone ben tegengekomen. Mijn mini roze is hier echt soort vsn attractie haha.er was zelfs een thai die hem wilde overkopen. Als mensen me vragde waarom, zeg ik dat ik een 'digital detox' heb. En dat bevs,t me nu echt heeeeel goed. Ik denk dat het zo'n 3 dagen afkicken was, maar my god wag ben ik blij dat ik dat dingheb thuisgelaten. Ik vind de weg niet?ik vraag de locals (andere bavkpackdrs doen alles met google
maps en geloof me, soms is dat ook wel super handig). In bangkok kwam ik zelfs een meid tegen die in mijnogrn behoorlijk wat 'app stress' had haha.

Na ontbijt loop ik tempel in en wuift een monnik naar me. Hij geeft me een folder over tempel en spreekt me geluk toe.ik ga na uitgecheckt te zijn naar mijn geboekte hostel in chang mai (lanna hostel).de fransen komen hier naartoe en we kopen een waterpistool en beginnen we met songkran.het is echt leuk om mee te maken.emmers vol met water worden leeggegooidover voorbijgangers.en helaad kan ik niet de dans ontspringen. Supersokers, waterpistolen, emmers, tuinslangen (en soms ijswater!!!). Echt alles wordt uit de kast gehaald. Check youtube: songkran changmai. Gekkenhuis. Na paar uur heb ik het ook wel gezien. Zoooooooveel mense zoveel indrukken. Wow. Krijg vandaag drie keer de vraag om wat mee te gaan drinke vsnavond, maar ik sla even af. Brheofte aan een massage en relax tijd. Ik eet alleen wat op hoek van straat maar word nu gelukkig nauwelijks natgespoten. Ik klets na eten wat met eigenaress van hostrl. 71 en liefffffffff! Echt zon omaatje.maar natuurlijkniet liever dan de mijne;)
En toen massage, zalig. Ik nam er 2. Voetmassagr van uur en rug,schouder,hoofd ook een uur. De laatste massagd was soms afzien! Hij egon met thaise massage: Soms puffen, zuchten kuchen zon pijn deeddie vent me, daarna masseerde hij meg tijgerbalsam en olie. Erna: zoooooo relaxed, dat ik volgens mij beetje stoned uit mn ogen keek.het meisje van de zaak vroeg me echt een paar keer of het wel goed met me ging whahahahaa.ikwas totally zen! Kets voor 8 startten ze en om 22.15 klaar.

xxx

  • 14 April 2016 - 19:20

    Anke:

    Genieten!

  • 16 April 2016 - 20:08

    Sandra Schiltmans:


    Lieve kanjer,
    zojuist al je reisverslagen in 1x gelezen. Deed eerst iets verkeerd waardoor ik je niet kon vinden. Maar vandaag, thuis, relaxed; jaaaaaaaa; daar was je dan. Ik heb je reisverslagen dusver met heeeeeel veel plezier gelezen. Wat een avonturier ben je. Spannende en vermoeiende heenreis en al zo veel gedaan en gezien en gereisd en internationale ontmoetingen gehad in 2 weken tijd. Het is zo leuk om te lezen wat je mee maakt in zo een korte tijd. Geweldig. Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Geen tijd om te piekeren. Leven bij de dag en genieten van de smoothies. (fruitzakjes zien er (op foto) ook wel erg lekker uit). We zullen heel wat wandelingen moeten maken straks om volledig bij te kletsen. Ik bewonder enorm dat je dit doet. Zoals je het omschrijft is het heel relaxed en zijn de mensen waanzinnig lief, eerlijk en behulpzaam. Wat fijn dat het je zo goed bevalt. Ik hoop dat je het 'zen gevoel' blijft houden. Weliswaar niet zo heftig als na een thai massage maar in ieder geval wel een helpend zen gevoel.
    Lieve lieve Lobke. ik denk elke dag aan je en ben blij dat ik je de de eerste dag van de hongerdood heb gered. (daar ben ik goed in, hihi)
    ik blijf je volgen en hoop dat je 2e helft net zo geweldig verloopt als de eerste helft van je reis. Mooie foto's maak je trouwens. Top! Zorg goed voor jezelf. Enne.....1 maand is voor ons lang genoeg hoor. laat anderen maar een jaar backpacken.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 33809

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: