zaterdag 16.04 weer terug naar chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu zaterdag 16.04 weer terug naar chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

zaterdag 16.04 weer terug naar chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Lobke

16 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Om 7.30 uur word ik wakker en om 8 uur bel ik de mevrouw van het hostel op dat de plannen toch zijn gewijzigd en ik vandaag naar chiang mai kom. Ik neem de dormitory room. We ontbijten samen met zijn 3en bij het hostel en gaan nog even wat zemmen. Daarna lopen we naar het centrum en hebben we weer wat fijne gesprekken. In het centrum wil ik paar banaantjes kopen voor onderweg. Ik ga naar kraampje en trek drie bananen van een tros af. verschrikt komt een meisje naar me toelopen en zegt tegen me: waar heb je die vandaan???? ik wijs naar de trossen bananen. Ze zegt: nooooo! you can't do that! oepssssssss! ik moet mijn hollandse houding tegenover bananen wat bijstellen denk ik. hhahaha. Bij ons is het toch normaal dat je een paar bananen los kunt kopen. Ze vertelde me dat ze alleen de hele tros verkocht voor 10 Baht. Dus ik kocht de hele tros hahahaha. ik gaf monica en floriane beiden twee banaantjes voor hun reis (zij zouden eigenlijk ook eerst naar chiang mai gaan, maar besloten nu nog noordelijker te gaan. Ze vroegen of ik mee wilde, maar ik besluit alleen verder te gaan omdat ik zelf niet zo nodig nog noordelijker wil naar zo'n onbekender plaatsje). We lunchen samen, kaarten nog 1 spelletje uno en nemen afscheid van elkaar en zeggen dat we eens een weekend bij elkaar op stedentrip komen.
De weg terug naar Chian mai is weer een 3 uur durend rtje vol haarspeldboc hten. In chiang mai neem ik weer de red car nar het hostel (zelfde ls waar ik eerder was). Daar aagenkomen tref ik merthe weer. heel leuk!
Snel nemen we een douche en lopen we naar de nachtmarkt. Daar eten we wat in een heel leuk barretje op straat met live muziek. Ik bestel papaya salade..... maar serieus; ik heb nog nooit zo pittig gegeten (het schijnt nog veel pittiger te kunnen dan dit). Mijn tong staat in brand en mijn maag draait zich een keer om haha. Ik krijg het helaas niet helemal opgegeten. Daarna lopen we over de markt en koop ik wat souveniers. Rond 23 uur zijn we terug en gaan we naar bed. We hebben een kamer met 4 bedden (serieus super kleine kamer). Ik lig boven in het stapelbed, Merhte onder. en naast ons ligt boven een of andere vage chinees die hele dag binnen zit en in bed ligt. Als ik me 's nachts omdraaide (zijn stapelbed stond tegen voeteinde van mijn stapelbed) begon hij hele stomme en irritante geluiden te maken (had mijn oordoppen in, maar werd er gewoon wakker van). Echt alsof hij wilde zeggen van: ik word wakker van je gedraai. dus ja, ik word echt enkele keren wakker van vreemde geluiden van de chinees. op een gegeven moment merk ik dat ik me super zachtjes probeer om te draaien in mijn slaap.

  • 18 April 2016 - 18:39

    Shirley:

    Leuke verhalen Lobke! Moeten lachen om je bananen-adventure!!! Je ziet er stralend uit op de foto's! Doet je goed!!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 33823

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: