maandag 18.04 postkantoor,vlucht geboekt&stappen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu maandag 18.04 postkantoor,vlucht geboekt&stappen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

maandag 18.04 postkantoor,vlucht geboekt&stappen

Blijf op de hoogte en volg Lobke

18 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag al om half 8 wakker en super weinig en slecht geslapen, want ja: de chinees begon weer met zijn super harde geluiden vannacht........ echt niet normaal. Heb paar keer SHTTTTTT gezegd, maar dat mocht niet baten helaas. Ik kon de slaap toch niet meer vatten dus stond ik rond kwart over 8 maar op. Heb ik even al mijn kleren uitgewassen want dat was echt even nodig! Vervolgens heb ik tegen de hostelomaatje beetje 'geklaagd' over onze kamergenoot. Ze zei dat ze eerder al een beetje problemen met hem had gehad en ook dat iemand anders al eens over hem had geklaagd, dus ik was niet de eerste. Ze zei dat ze me voor de komende nacht een andere kamer zou geven. Zo lief weer!

Daarna vroeg ik haar om het olifantenpark voor me te boeken. Dat zou ze doen.

Daarna ging ik met al mijn spullen en souvenirs naar het postkantoor om het terug naar huis te laten sturen. Sowieso heb ik gemerkt dat ik veel te veel spullen bij me had in de backpack (dus daar is een heel deel van teruggestuurd geworden) en alle souvenirs natuurlijk ook! het grappige is: er mochten geen vloeistoffen mee!;) alsof het handbagage was haha. Alles wat ik had ingepakt werd gecontroleerd. En toen netjes in een doos gedaan. Maar toen ik de prijzen hoorde, viel ik stijl achterover......... 35 euro voor de boot (want ja ik had 5.26 kg dus dat werd afgerond naar 6 kg), maar de boot zou 2 tot 3 maanden duren. pffffff. of ik kon kiezen voor vliegtuig: 3 tot 4 weken, maar dat was 47,50. Ik koos eerst voor optie 1, maar later veranderde ik mijn mening. Ik dacht: ach, het is zo goedkoop hier, ik kies voor iets meer dan 10tje extra om het wat eerder thuis te hebben. Dus met een bittere smaak, koos ik uiteindelijk voor optie 2 haha. Wel economy fly. Als je voor de snelle kiest is het binnen 2 tot 3 dagen thuis. maar dat hoeft nou ook weer niet. Gezien ik hier ook nog een dikke twee weken ben.

Daarna nog even naar internetcafe gegaan om mijn vlucht te boeken. Op 21.04.16 (ja mamma, op jouw verjaardag) vlieg ik naar Surathani en van daaruit pak ik bus naar het nationaal park. Het grappige is, ik heb geboekt en ik koos voor de optie om bij de 7eleven (soort albert heijn van thailand) te betalen. Dus nu moet ik binnen 12 uur met een nummer daar naartoe gaan en daar mijn ticket betalen. hoe handig!!!! daar kan nederland nog wat van leren! hahaha.
Hierna ga ik weer lekker naar het terras en vanavond een massage nemen hahahahahaha. Misschien vanmiddag of vanavond ook nog even met mijn kamergenoot meeten om drankje of lunch te doen.

Ik betaal het ticket bij de 7eleven (super super handig).

Daarna ga ik naar het teracotta terras. Ik liet het weer gebeuren dat de autobus me weer aan begin van de straat afzette ipv bij terras zelf (moest weer eens een half uur zoeken voor ik het kon vinden. Iedereen wees me een andere kant op hahaha. De laatste mannen wisten waar het was en bleven achter me aanlopen en maakten wilde gebaren om te wijzen waar ik in moest lopen). Ik had me bedacht om lekker alleen te kunnen genieten van mijn boekje op het terras. Maar 'helaas' komt een backpacker uit zwitserland (Elwin) naar me toe en vraagt of hij erbij mag komen zitten. Ja hoor prima. We kletsen wat en na mijn muesli met yoghurt en smoothie ga ik terug naar mijn hostel.

Na een lekkere douche wacht ik op de Jonathan de filipijn. Hij is bathmintonnen. We zouden misschien samen avondeten. Maar als hij na paar minuutjes nog niet verschijnt ga ik alleen de stad in en laat een notitie achter. Nog even de 7eleven ingelopen voor wat beltegoed en ja hoor, wederom ligt de hele winkel dubbel om mijn telefoon. Als ik naar buiten wil gaan vraagt een backpacker of hij er een foto van mag maken. Daarna vraagt ie om samen wat te drinken. We gaan naar een leuk tentje waar ik wat eten bestel en hij een drankje. Hij is half chinees, half italiaan en serieus: een enorm zweeftype. Dus ik noem hem vanaf nu voor het gemak de zweefchinees ;) Hij dacht serieus dat ik hier in Thailand werkte, omdat ik blijkbaar een hele ingeburgerde uitstraling had, zo vertelde hij hahahahaha. Ja maarja, ik voel me hier ook gewoon echt thuis in dit land.

Heb super lekker gegeten. Na het eten is het inmiddels half 10 geweest en zeg ik dat ik voor 10en afgesprkien heb met de massagemevruw (dat was klein leugentje om bestwil hahah) maar ik had wel even genoeg gehoord van de zweefchinees hahahaha. Dus liepen samen terug naar zijn fiets, omhelsde hij me (tja het blijft toch een zweefchinees hahaha) en ging iki terug naar mijn hostel en nam ik een voetmassage. Na de massage was het al rond 11 uur en ging ik mijn hostel binnen. Daar kwam toevallig de filipijn binnen en we besloten nog iets te gaan drinken in de stad. Hij zei: zullen we de chinees ook meevragen (ja idd, die vage schreeuwende chinees van 's nachts die echt alleen maar op zijn kamer in zijn bed ligt hahaha. Een hele erge nerd haha). Ik dacht die gaat nooit mee. Maar kwartiertje later verschenen zowel vage chinees als Jonathan onder. Te grappig, want chinees sprak (ondanks zijn redelijk ronge leeftijd) geen woord engels. En echt: geen woord is echt geen woord. Ik zo: you work? what? om het maar even zo eenvoudig mogelijk te houden voor hem. Maar zelfs dat begreep hij niet. Dus ik moest het typen in googletranslate op zn telefoon en ineens verschenen er allemaal chinese tekens en begreep ihij het wel. En jawel hoor: een IT'er. Coderen was zijn vak. Ik dacht dat we gewoon wat gingen drinken, dus nam mn fotocamera mee. Maar we gingen op stap. De nerd chinees alleen maar water drinken, maar wij stelden voor dat hij een biertje zou proberen. Hij liet zich overhalen en uiteindelijk heeft hij 1 biertje, 1 rum cola en 1 gin tonic gedronken hahaha. Toen de bar een half uurtje later sloot gingen we naar 'spicy' een soort dancing/discotheek. Je betaalde er 100 Baht entree en daar kreeg je dan 1 cocktail voor. Het was de meest vreemde stapervaring ooit hahah. Ik dronk totaal 3 kleine glaasjes cocktail/gin tonic. mMaar die hakten er wel in. Ik dacht eerst: komt misschien door de hitte hier in dit land? Maar bleek dat ze super veel alcohol en weinig sapjes in doen. Toen spicy sloot, gingen we naar de bar ernaast. Maar daar hing echt een heel raar sfeertje vond ik. Ook politieauto's buiten enzo (weet nog steeds niet waarom, misschien gewoon ter preventie). En ondanks mijn lichte gevoel in mijn hoofd, was ik nuchter genoeg om te bedenken dat het beter was om terug te gaan. Dus 2 minuten later liepen we terug naar het hostel en was ik blij dat ik in bed lag. Maar oh my god. Wat een hitte op deze kamer (ik kreeg vandaag namelijk een eigen kamer ivm schreeuwende chinees). Eerste keer kamer zonder airco met ventilator. Maar echt...... niet te harden die hitte. De kamer heeft wel ramen, maar dat zijn geen ramen aan de buitenkant van het gebouw maar in het gebouw. Dus als je die opendoet, dan ben je zeg maar in het hostel zelf. hahaha.


  • 18 April 2016 - 16:13

    Kyra:

    Zoooooooooooooooo leuk je vanmiddag weer ff te horen!!
    Je klinkt heerlijk relaxed!

    Vind het zo dapper en knap van je wat je allemaal doet! Lobke is niet alleen lief, sexy en grappig...maar ook nog mega ondernemend! Haha!

    Je verhalen en avondturen zijn echt FANTASTISCH!

    Maar ik mis je wel!
    You're the best!

  • 18 April 2016 - 21:38

    Jérôme:

    Haa Lobke,

    Wat een avonturen, klinkt goed! Ik ben erg benieuwd hoe je het park in Surat Thani vind!!

    Hou je goed en geniet!!

    xxx

  • 18 April 2016 - 23:04

    Jeanny En Willie:

    Lieve Lobke,
    Mooie foto's en verhalen.
    Lieve omaatjes, die je te eten vragen, dit is Thailand!
    Chinees ...had je water pistool op hem leeg gespoten! en happy new year geroepen!
    Massages elke dag...zaaaalig....Geniet er maar van. ..in Nederland onbetaalbaar!
    Jaloers, verlangen ook weer terug naar Thailand.
    Geniet van t mooie zuiden.
    Veel liefs en dikke poen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 33847

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: