woensdag 20.04 de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu woensdag 20.04 de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

woensdag 20.04 de olifanten

Blijf op de hoogte en volg Lobke

20 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Wat een leuke dag gehad vandaag! Vanmorgen werd ik om 8 uur opgepikt @ hostel. Had flink wat banaantjes als ontbijt gegeten (serieus, je hebt hier alleen maar mini bananen hahaha).

Na 1,5 uur door de hobbelende bergwegen (landwegen) kwamen we aan in de jungle. Daar mochten we eerst de olifanten te eten geven (dat voer hadden we eerst zelf gemaakt). In het begin waren we allemaal beetje bangerig (serieus grote/zware dieren). maar ik was al snel gewend. Na hen gevoerd te hebben, wat foto's gemaakt. Ik stond tussen twee olifanten in en ik kreeg per ongeluk van een olifant een tik tegen mn kop door het zwaaien met zijn oor hahahahaha. Was echt leuk. Daarna gingen we lunchen en daarna gingen we badderen met de olifanten. Serieus, het was echt een modderbad. Ik was helemaal bruin van top tot teen. We mochten de olifnten scrubben met zo'n voetenborsteltje. Daarna samen met de olifanten afspoelen in de rivier. Over een uurtje staan de foto's op de facebookpagina van het park.

facebook: https://www.facebook.com/elephantjunglesanctuary/

Was echt een super leuke ervaring.
Daarna gingen we nog een wandelingetje door de jungle maken en het dorpje bekijken en de fruitbomen (passievrucht, banaan, mango enz.). En toen zat de dag er alweer op en gingen we naar huis.

@ hostel snel een douche genomen, daarna een lekkere juice (wortel/ananas, serieus ze wist al wat ik wilde bestellen hahaha). En nu even @ internetcafe om een hostel voor morgen te boeken en snel even mijn mail te checken.
Daarna ga ik naar de nightbazaar en zal ik merthe en nog wat mensen treffen.

's avonds op de nachtmarkt tref ik Merthe. We lopen wat over de markt en gaan weer eten in hetzelfde tentje als paar dagen ervoor. Lekker en leuke live muziek (heel relaxed). Na het eten lopen we weer over de markt en drinken we wat in een openlucht blues cafe (jaja pappa, als je ooit met mamma naar Thailand gaat, raad ik je deze aan haha). Rond 0.30 uur neem ik de rode taxi terug. Merthe's hostel is op loopafstand. We nemen afscheid. Dat is echt het minst leuke deel van deze manier van reizen: Afscheid nemen van zo'n toffe mensen. In het hostel zijn Chinees en Jonathan @ hun kamer. Ik lop even binnen omdat ik mijn bikini kwijt ben (omdat ik hier eerder ook sliep, heb ik hem hier misschien laten liggen). We kletsen een tijd en als we nog even onder een watertje drinken op de eerste verdieping leert de Chinees ons een soort van Tai Chi spelletje. Heel grappig. Ik ga iets te laat slapen. Morgen mijn reisdagje naar het zuiden.

xxxxxxxxxx


  • 20 April 2016 - 15:51

    Jérôme:

    Haha, die banaantjes, tja, die heb ik daar ook veel gegeten/geprobeerd. Ik eet eigenlijk helemaal geen bananen, maar deze zijn toch net iets anders. De textuur is beter :)

    Mooie ervaring, met die olifanten, klinkt heel bijzonder. Veel plezier vanavond!

  • 20 April 2016 - 16:39

    Lara:

    Cool he!
    Jammer dat je er niet op gereden hebt, want dat is pas echt lachen!!

  • 21 April 2016 - 08:44

    Stephanie:

    Haaaaaai!
    Geweldig met die olifanten! Lijkt me echt suuuuuuper om zo met zo''n gigabeest te kunnen badderen! Leuke foto's!
    X

  • 21 April 2016 - 09:40

    Shirley:

    Suuuuuuuuuper Lobke

  • 21 April 2016 - 21:29

    Birgit:

    Prachtige foto's met die olifanten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 33821

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: