vrijdag 22.04: relaxdagje - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu vrijdag 22.04: relaxdagje - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

vrijdag 22.04: relaxdagje

Blijf op de hoogte en volg Lobke

22 April 2016 | Thailand, Surat Thani

Na een paar keer wakker te zijn geworden vannacht werd ik vanmorgen pas om 9 uur wakker. Zalig geslapen in mijn eigen bungalow! ;)
Na het ontbijt ga ik even op zoek naar internetcafeetje om iets te boeken in Koh Tao (eiland over paar dagen). Maar geen internetcafe te bekken in de omgeving. Terwijl mevrouw van Guesthouse zegt dat het maar 2 minuten lopen is.... Dus bij een ander hotel/guesthouse vraag ik nog eens. De mevrouw zegt dat ik gebruik mag maken van haar laptop. Echt heel erg lief!!! Dus daar zit ik nu. Heb ik het reisverslag van gisteren even getypt, en mijn nieuwe verblijf geboekt. The Earth house in Koh Tao. Leuk leuk!

Ben vanochtend al de eerste slang tegengekomen. Een hele dunne die dood was (was al voor helft opgevreten) en de kat van het hostel was bezig met de achterkant van de slang op te peuzelen. hahahaha.


Wat me het meeste is opgevallen hier in Thailand of de grappigste dingen die ik heb gezien:
- Als je ergens naar binnen gaat, doe je je schoenen uit.
- Heel veel mensen dragen hier in Thialand mondkapjes (lijkt wel een rage). Vooral in bangkok ivm smog. Maar ook in Chiang mai zag ik ze.
- Er is hier een rage van een soort stick/inhalator. Het is super trendy en iedereen loopt ermee. als je duizelig bent, vermoeid of even een frisse geur wilt (vooral in Bankgok) dan open je het dopje en inhaleeer je diep de geur van het stickje (het is super kruidig/spicy en geloof me, het werkt echt!)
- veel mensen lopen hier overdag met de paraplu (tegen de zon).
- Als mensen iets zeggen in de zin van: nee hoeft niet of nee dankje, dan knikken ze ja. Voorbeeld: ik vraag: moet ik mijn schoenen uitdoen (voordat ik ergens binnenkom)? dan knikken ze zo heel netjes ja. Dus dan wil ik mijn schoenen uitdoen en hoor ik ineens: NO NO!!!! en zwaaien ze zo met hun handje heen en weer hahahaha. Ander voorbeeld: ik bied de thai een koekje en en ze knikken ja en zeggen dankjewel. Dus ik blijf met dat pakje koekjes staan (zo van: pak er dan eentje uit als je ja zegt). maar blijkbaar is dat een respectvolle manier van nee zeggen (ja knikken, dankjewel zeggen en vervolgens dus eigenlijk nee bedoelen).

Zo vanmiddag maar eens de tour voor morgen boeken: 2 dagen en 1 nacht jungle. En dan misschien nog even massage nemen en wat rondlopen in het dorpje. Ben nog steeds mijn bikinibroekje kwijt, dus ik ga maar es op zoek naar nieuwe bikini ;)

Hoe is het met diesel?

@ steef: je notitieboekje heb ik gebruikt als blogboekje en is nu helemaal volgeschreven ;)


Nadat ik internet had gebruikt vroeg ik hoeveel ik moest betalen. ze wist het niet, toen zei ze laat maar. uiteindelijk gaf ik haar 20 baht (omdat ik in chiang Mai 15 baht per uur betaalde).


Toen ik ,s middags ging lunchen kreeg ik sms van Isabelle. Ze was gearriveerd @ hostel. dus we konden meeten. Ik vroeg naar haar guesthouse en wat bleek: hetzelfde guesthouse!!!!! hahaha. ik bungalow 2 zij 6. We troffen elkaar en isabelle ging lunchen en ik het dorpje in om even wat rond te neuzen en misschien bikini vinden. Ik liep naar ingang van park en op de weg er naartoe trof ik een thai in soort van kledingwinkel. hij vroeg of ik even wilde wilde. we kletsten wat en hij zei dat hij ook gids was en ook jungle tocht deed. Als ik bij hem zou boeken kreeg ik korting. ik zei dat ik erover na zou denken. Bikini uiteindelijk niet Meer gevonden (ja wel eentje maar die paste voor geen meter). dan ,aar zwemmen in bikini bovenstukje en sportbroekje.

Als ik terugkom ga ik even langs isabelle. na fruitshake (en ik banaan in warme kokosmelk) makan we een wandelingetje. alleen ligt tussendoortje me wat te veel op mijn maag... shake was te koud, snack te warm hahaha. we liepen naar ingang park en naar sot van resort (our jungle house) waar je blijkbaar veel betaald maar wat erg basic is, oa koud water. isabelle wilde dat graag even zien omdat vrienden daar ooit verbleven. Maar t uitzicht daar was wel magnifiek!!!!!!

terug @ hostel eerst een verfrissende douche (en was het tussendoortje eindelijk wat gezakt) en boekte ik erna de trip voor morgen. Dag na trip verblijf ik nog nachtje @ lodge en deel ik de kamer met isabelle. En daarna: op naar de massage!!! Het was een houten hutje buiten op straat. je werd ook buiten gemasseerd. Er hing gordijntje, maar dat was maar een gedeelte. we namen oliemassage! hmmmm. echt schattig want voordat we gingen liggen hield meisje zo heel schattig de handdoek/pareo zo naar straatkant haha. De massage was prima, al had ik hem iets meer relaxing voorgesteld. Vrij pittig en ze trekken ook je tenen bijna uit (ofja dat gvoel dan: knakknak) hahahaha:

Na Massage aten we in hostel: Ik nam cheeseburger, had ik even zo'n zin in na3 weken thais eten. na eten gingen we slapen. dag erna vroeg eruit voor de trip!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 April 2016 - 11:51

    Rik:

    Ha Lobke,

    Geweldig die verslagen van je en ook een geweldige reis/ervaring zo te lezen! Geniet ze nog!

  • 22 April 2016 - 14:51

    G + G:

    Hoi Lobke,

    Leuke verhalen allemaal. We volgen je op de voet.
    Hoeveel massages heb je ondertussen al gehad ???
    En ik hoop dat je niets aan je tenen krijgt - Guus heeft je gewaarschuwd.
    Jammer van die rare chinees - misschien kom je morgen wel een leuke japanner tegen !
    Geniet van Thailand. Het land van de glimlach.

    Dikke knuffel,
    oet belsch

  • 22 April 2016 - 22:52

    Kyra:

    Hahah wat een belevenissen alweer! Als jij van plek naar plek onderweg bent is het net een aflevering van goede tijden slechte tijden man!!!

    Have fun @ Koh Tao strax, das ZO'N plaatje!
    ...net als jij...


    Mop, hvj! Voorzichtig @ jungle!

  • 24 April 2016 - 11:49

    Jeanny:

    Lieve Lobke,
    Wat een mooie reis verslagen.
    Knap hoe je alles uitzoekt en regelt, spannend ritje soms, maar die lieve Thaise mensen zorgen voor je.
    Veel plezier in de jungle en voorzichtig!
    Straks relaxen in t prachtige zuiden van Thailand.
    Natuur is er zooo mooi en excursies met boot zeker doen!
    Schattepie, Mestreech begint je te missen! !!
    Veel liefs en dikke knuffel xxx

  • 24 April 2016 - 12:48

    Liane:

    Lieve Lobke,
    Met veel plezier je blog gelezen! Wat een super reis ben je aan het maken!
    En dan al die lekkere massages, die zul je hier wel gaan missen. Maar zover is het gelukkig nog niet! De foto's zijn prachtig!
    Geniet nog van alle leuke, gezellige en mooie dingen die je tegen komt. Dan genieten wij van jouw verhalen!
    Liefs uit Berg, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 33839

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: