Maandag 28 november. (On)verklaarbare geluiden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Maandag 28 november. (On)verklaarbare geluiden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Maandag 28 november. (On)verklaarbare geluiden

Blijf op de hoogte en volg Lobke

28 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Afgelopen nacht van 11 tot half 3 wakker geleden. Maar daarna geslapen tot kwart voor 11. Enerzijds jetlag, snderzijds (on)verklaarbare geluiden. Naar daarover later meer....;) Dus al met al redelijk fit. Ik heb besloten toch maar ff nog niet te starten met massagecursus vandaag. Beetje te heavy met nog steeds niet echt in het ritme te zijn. Dus rond half 1 ben ik weet @ Clay studio coffee. Ik zie een meid alleen zitten en vraag haar of ze het goed vindt als ik bij haar kom zitten. We kletsen een hele tijd gezellig samen. En besluiten dan de dsg samen door te brengen. We gaan nog even naar onze eigen guesthouse om lage kleren op te pikken omdat we naar de tempel in de bergen gaan. Even later tref ik Julia uit Duitsland bij mijn hostel. We onderhandelen wat over de prijs van de red car over en weer met verschillende Thai. Maar uiteindelijk wordt het toch 500 baht totaal heen en terug. Lijken toch wel beetje fixed prices hier. Als we daar zijn voelt het een stuk kouder aan. Niet mega koud maar mijn truitje met lange mouwen komt van pas. We klimmen alle treden op (volgens mij 300). En eenmaal boven krijgen we het entreekaartje cancelen koppel die al binnen zijn geweest maar waarvan het kaartje miet is gecontroleerd. Lief!
Het is weer een hele happening daar boven. We zien wat rituelen van dichtbij en mooie buddha beelden. En ineens vertelt Julia me een verhaal wat ik nauwelijks kan geloven! Ik word namelijk ineens vastgepakt door twee oude Chinese dametjes. Ze willen met me op de foto.... Ik vind het maar apart. Maar ach ik doe gezellig mee. Na deze ervaring vertelt Julia me het volgende: Aziatische mensen willen alsmaar foto's maken van blonde mensen (en lijkbaar vooral van vrouwen). Ze zegt: is het je bijv. Niet opgevallen dat als mensen een groepsfoto maken ze dat altijd doen met 'stiekem' een blonde op de achtergrond? En, zegt ze, ik die zo vaak dat ze zogenaamd een foto van een uitzicht willen maken en opeens op laatste moment draaien ze stiekem de camera naar degen die ze erop willen hebben. Ik vond t t raar om waar te zijn maar ben erop gaan letten. En het is geen grapje. Het klopt. Toen we naar onderen wilden lopen. Stond er groepje Thaise jongens naast ons. Ze deden net of ze een foto van groep wilden maken. Daarna keken ze naar foto en naar mij (zo onopvallend mogelijk) en toen maakten ze een nieuwe 'groepsfoto'. Bizar!!!!!!
Na het tempel bezoek dronken we nog een lekker koffietje. En toen gingen we terug met de red car. Slingerweg op en top. Dus ff goed op weg zo centreren ivm wagenziek en net een koffie op die wat zwaar viel.
Terug @ old city gingen we wat eten daar waar ik in april ook vaker ging. Super kenner gegeten. Na t eten kwam Julia trace tegen een Australische meid van haar guesthouse. Ze kwam erbij zitten en zei dat ze social worker was. Grappig he! Ze was net terug van 5 weken retreat/meditatie. Zooo vet!!!! We praatten samen wat over mindfulness/meditatie en de dingen des levens haha. Inspirerend persoon. Zij vond t helemaal geweldig om mijn mindfulness dingen te horen. Toen ze m'n naam hoorde wilde ze de betekenis weten. Dus ik zei voor het gemak 'the lovely friend' (betekent eigenlijk 'de beminde vriendin). Dat leek ze helemaal het einde te vinden hahahahahaha te grappig. Ze zei dat er vrijdag een party was en of ik ook kwam. Later besloten Julia en ik voor een massage te gaan. Trace vond t bedtijd voor haar dus vertrok op haar fietsje naar guesthouse. Bij massage kozen we voor half uur voet, half uur hoofd schouder rug. Was erg goed!!!!!!!!!!! Zalig! Om 22 uur waren we klaar en wilde Julia naar huis lopen. Ik zei dat ik liever de red car nam. Dus we namen afscheid. Spraken een tijd voor morgen af (oja niet vertelt: we gaan kickboksles nemen morgen) en we gingen ieder onze eigen weg. Al snel kreeg ik een red car aangehouden die me terugbracht naar de guesthouse. Hij vond t niet dus had ik even googlemaps erbij genomen. Lief dat ze je hier echt willen afzetten op plaats bestemming en dus alle moeite doen als ze t niet vinden.
Eenmaal @ guesthouse kwam manneke naar me toe. Of ik weer van kamer wilde wisselen. Wat wil het geval: vanmorgen aangegeven dat ik niet goed heb geslapen vanwege een onverklaarbaar geluid hier steeds op de kamer. Hoorde overigens ook verklaarbare geluiden van de buren gisteravond laat, maar daar zal ik niet verder over uitweiden hahaha;)
Het vreemde geluid bleek de waterpomp te zijn. En Get manneke van guesthouse bood me vanmorgen aan om weer terug naar de grote kamer te gaan. Pfff weer wisselen. Toen ik om half 11 s avonds terug was van weggeweest was ik zo moe dat ik t nog wel een nachtje wilde proberen. Ik dacht; ik ben zo moe: ik neem gewoon temazepammetje (of twee haha). Dan ben ik echt wel onder zeil en ga ik er minder of gewn last meer van hebben (inclusief oordoppen uiteraard).

Het was een geweldige dag!!!!!!!
Ik ga nu slapen. Super moe en morgen vroeg weer op!

Xxxx allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 33817

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: