Woensdag 30 november:foto mysterie is ontrafeld! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Woensdag 30 november:foto mysterie is ontrafeld! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Woensdag 30 november:foto mysterie is ontrafeld!

Blijf op de hoogte en volg Lobke

30 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

De dag begon lekker rustig. Beetje chill aan gedaan vanmorgen en vanmiddag huurde ik de fiets weer en ben ik weer gaan brunchen bij.... Jullie raden het al: Clay studio;) had goede honger dus bestelde ik een boterham met avocado en gebakken ei bovenop. Zo lekker! Ga ik thuis ook es maken! Super lekker en gezond! Erbij bestelde ik yoghurt met muesli en fruit en een lekkere smoothie.

Daarna ben ik met t fietsje maar het park gegaan.... Maar oh oh..... Ik vergeet weer dat ik links moet fietsen.... En ja, links heeft dan dus natuurlijk ook voorrang..... Grrrrr.... Als jullie dit hadden gezien dachten jullie waarschijnlijk dat je naar een komedie zat te kijken. Toen ik het park (echt super mooi) gaan liggen en lekker gaan chillen. Het grappige is, er zijn stands waar je eten en drinken krijgt. Je kunt er naar de wc, een massage krijgen, je kunt hier hardlopen, voetballen, bij het water liggen en er staan zelfs heel veel fitness toestellen waar je op kunt oefenen. Dus dat ga ik morgenvroeg misschien doen.
En ik lag nog geen half uur op m'n dekentje en serieus, het mysterie van de foto's is opgelost!!!!! Allereerst waren er twee meisjes die toevallig in mijn buurt selfies gingen maken. Maar met mij dus op de achtergrond. Toen dacht ik nog even: mwa... Is misschien toeval. Maar even later kwam er een sportend koppel naar me toe en vroeg het Thaise meisje of ze met me op de foto mocht. Haar vriendje maakte een foto maar ze wilde er meer hebben. Dus er moest een beetje geposeerd worden. Je begrijpt dat ik mijn kans greep om (voor mijn eigen bewijs) ook een paar kiekjes te schieten met mijn telefoon! Dat vond ze helemaal niet erg. Niet veel later werd ik weer twee keer gevraagd! Bizar he!!!! Hahaha. Even begon ik me een beetje zorgen te maken of ik niet toevallig leek op een of andere BT'er (bekende thaier) hahaha;)

Na mijn parkervaring ging ik weer op mijn fietsje terug naar het hostel. Ook dit was weer iets om te lachen gieren brullen; ik fietste dus links en zag op een gegeven moment dat fietsers op de middenstrook moesten fietsen. Maarja, overal om me heen auto's, tuktuks, red cars. Hoe ging ik dit in hemelsnaam doen? Snel keek ik achter me, zette flink wat kracht op m'n pedaal en zwaaide snel met m'n stuurtje naar rechts, de middenstrook op...
Het was zo rond 5 uur toen ik in m'n hostel was en ik sprong onder de douche. Rond kwart op 6 vertrok ik weer op de fiets om een eettentje op te zoeken. Ik wilde ergens zitten waar de Thai ook zat. En het leuke is: de meest sjmoetsige tentjes waar veel Thai zitten, hebben vaak het lekkerste eten. Ik kwam langs een tentje zoals beschreven hierboven. Ofja, wat was t eigenlijk.... Beetje garage achtig langs de kant van de weg. En daar zat ik dan in chiang mai langs de redelijk drukke weg. Had het menu nauwelijks opengemaakt of het oude vrouwtje van daar kwam al naast me staan. Ze wachtte gewoon net zo lang totdat ik keuze had gemaakt. Haha. Had het gevoel dat ik beetje vaart moest maken met m'n keuze. Padthai had ze helaas niet. Dus bestelde ik garnalen met rijst.
Er zaten drie vriendelijke mannen naast me en ik hoopte dat ik met hen een gezellig babbeltje kon maken. Maar helaas, zo makkelijk ging dat niet. Dus ik bedacht een leuk vraagje voor ze, en ja hoor: het werkte hahaha. 'Eehhmmm sorry, hoe lang is de ring van het oude centrum?' En dat was het begin van een gezellig babbeluurtje (het antwoord was overigens rond de 7 km). Een meneer was leraar economie op de universiteit, eentje zakenman en eentje had een bedrijf dat goud verkocht. Ze wilden dat ik de Thaise sterke drank eens zou proeven. Dus eentje schonk me wat in de dop van de fles. En de ander haalde me een glas. Echt: niet te zuipen gewoon. Maar ik bleef vriendelijk lachen en zei dat het goed smaakte. Dat is hier blijkbaar heel belangrijk in Thailand: altijd blijven lachen hahahaha. Lukt me over het algemeen wel aardig haha.
En toen moest ik pinda's proeven. Dus ik zei: oh ja dat ken ik wel. Maar toen ik de gepelde pinda kreeg zag t echt niet uit als een pinda, maar als een vrucht. Ik at er een en het smaakte naar pinda maar had de structuur van een blauwe bes.... Zo vreemd.....
We kletsen wat (meneer kon mij helaas geen verklaring geven voor 'de Thai die altijd foto's willen maken van blonde mensen') en even later vroeg meneer of ik nog wat sterke drank wilde. Ik lachte vriendelijk en gebaarde met mijn hand hevig nee. Even later vroegen ze weer. Vond het vrij onbeleefd om weer af te slaan dus ik zei: echt een heel klein beetje. Dus ik kreeg gelukkig weer een flesdopje vol in m'n glas gegoten. Mijn neus van binnen dichthoudend drink ik de helft op... Iehhhhh ook nog zo'n sterke joepie. Daarna als ze niet kijken giet ik snel wat van m'n water bij de rest en klok ik dacht snel achterover. Het grappige is: elke keer als zij een slok nemen van dat spul, wordt er getoost. Ik heb in dat uurtje misschien wel vier keer m'n glas geklonken met de Thaise mannekes haha. Blijkbaar is het daar niet zo netjes om te vragen wat je voor werk doet. Dus heel bescheiden vroegen ze me wat ik deed en alleen als ik het wilde vertellen! Ik vertelde het, waarop ze antwoordden: so, you can lead oul mind (nee geen spelfout, zo zeiden ze dat echt!!!). Hahaha.
Ik kreeg van een meneer zijn visitekaartje van zijn werk (ja hij werkte echt als docent op de universiteit). Als er wat was, of ik had hulp bij iets nodig, mocht ik contact opnemen. Lief he.
Daarna zeiden ze iets in de trant van behave... Dus ik maar denken; behave? You behave? Bleek dat ze bedoelden; you are brave (dat ik dus alleen reisde als vrouw). Hier in Thailand vinden de mensen dat heel vreemd en kijken ze daar een beetje tegenop ofzo.
Toen stapten ze op. Ze moesten naar een begrafenisritueel (4 dagen lang rituelen). Dat was alleen voor de naasten dus zeiden we gedag en gingen ze weg.
Wat een lieverdjes haha.

Mijn eten was overigens heeeeeeel lekker!!!! Na het eten ging ik maar es wat door de stad fietsen. Het was inmiddels rond kwart voor 8 en donker, dus m'n oriëntatievermogen was nog slechter haha. Ik had het plan om naar de kapper te gaan, maar nergens eentje te bekennen. Zelfs in zijstraten niet. Dan maar googlemaps navigeren naar de massagesalon. Ook niet verkeerd;) en onderweg daarnaartoe kwam ik de kapper wel tegen. Ook hier gaf je geen vijf cent voor. Er zaten allemaal Thaise mannen buiten voor de kapsalon in het kleine donkere straatje. Ze waren aant eten. Ik stalde m'n fietsje en liep naar de zaak toe. Tja, dan val je als buitenlander toch weer meteen op. Ze waren gelukkig allemaal heel vriendelijk. Ik deed de riempjes van mn slippertjes los en de mannen gebaarde dat ik m'n schoenen niet uit hoefde te doen. Jawel jawel, zei ik. Kleine moeite om me aan te passen dacht ik. Dus deed netjes m'n slippertjes uit. De mannen lachten en ik trad de kapsalon binnen. Ik werd zalig geshamponeerd inclusief massage. Serieus 2 keer shampoo en een keer cremespoeling. En dat alles onder het genot van zalig liggen op Eem bedje hahahaha. Daarna werd m'n haar geknipt en geföhnd dat alles voor 300 baht.
De mannen vroegen of ik morgen weer langskwam. Grapjes maken kunnen ze hier wel.

Toen ik klaar was rond half 9 vond ik dat ik wel een voetmassage had verdiend na deze intensieve dag hahahaha;) dus ging ik naar 'mijn' salonnetje en nam ik een voetmassage. Welke weer erg pijnlijk was aan de kuiten. Oh ja, want heb nog niet verteld over m'n spierpijn van m'n boksles. Nou; ik loop als een 80 jarige en voel me als een 90 jarige haha. Als ik hoest heb ik gewoon hevige pijn aan m'n rug en middelmatige pijn aan m'n buik. Maar de voeten werden zalig gemasseerd en ik viel bijna in slaap. Na de massage kreeg ik nog een flesje water en zei ik de bazin gedag (ze zat een papaya salade te eten en vroeg of ik wilde proberen, maar nee, ik ken die salades: zien er lekker uit, maar schijn bedriegt!). En toe ging ik op 10 voor 10 weer op m'n fietsje naar huis. Gelukkig weer met m'n beste vriend googlemaps die me weer netjes thuis afzette. Hahaha.
Net heb ik nog even lekker gedouched en nu lig ik in bed. Het was echt een super dagje. Wilde vanavond misschien nog naar de bioscoop gaan, maar dat wordt nu uiteindelijk dus een ander avondje.

Slaap lekker allemaal! En Thanks weer voor de super leuke reacties!!!!!!!!!!!

Xxxxxxxxxx

  • 30 November 2016 - 21:51

    Nadine :

    Wauw... Wat jij al allemaal hebt meegemaakt haha.
    Weet niet of ik dat allemaal in m'n uppie zou durven.

    Leuk om te lezen allemaal. Voelt een beetje alsof je meereist

  • 01 December 2016 - 22:17

    Je Zusje:

    Zo, even een avondje bijgelezen.
    Wat een mooie verhalen weer!
    Je voelt je weer helemaal thuis zo te lezen, fijn zeg!!
    Geniet ervan lieverd. Ervaringen voor je leven!!
    Love you!
    X Lara

  • 02 December 2016 - 11:52

    Bionda:

    He BT (bekende Thaise). Mr. Kai in Chiang Mai is ook erg lekker! En Lemon Grass bij de avond markt in de buurt ook. Het ziet er alle 2 niet uit en je zit praktisch in de keuken maar mmmm!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 33842

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: