Donderdag 1 december: de massage van ex-gedetineer - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Donderdag 1 december: de massage van ex-gedetineer - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Donderdag 1 december: de massage van ex-gedetineer

Blijf op de hoogte en volg Lobke

01 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen even met Maria geappt (de Spaanse) over wat we vandaag gingen doen. Ze had gehoord over de grand canyon van chiang mai. Ik had gehoord van de twee jongens uit Frankrijk tijdens mijn reis in april dat het niet de moeite waard was en er niks natuurlijks aan is (allemaal uitgegraven door mensen). Op internet las ik dat het er druk is en je buiten het zwemmen tussen de rotsen, geen plek hebt om te liggen. Daarnaast schijnt er ook een Waterpark te zijn. Vooral dus gericht op het toerisme. Ik stelde voor om aan iemand in de guesthouse te vragen of het te doen is met de fiets. Want ach, als het niet ver weg is, kunnen we allicht es een kijkje gaan nemen. Maria ziet op googlemaps dat het 16 km is, maar de man van hier zegt dat het veel te ver is om te fietsen: 30 of 40 km. Uiteindelijk besluiten we om ivm de tijd die we hebben (Maria moet om 4 werken) naar het park te gaan en wat te wandelen. Anders was het beetje laat geweest als we nog zo'n heel stuk moesten fietsen en ook wel een beetje onvoorbereid.

In de 7eleven koop ik mijn ontbijtje (boterham tonijn, Bulgaarse yoghurt met honing en een yakult) en loop ik naar het park. Ik ben veel te vroeg daar, dus besluit ik wat te gaan sporten op de sporttoestellen in het park. Zo vet gemaakt, zouden ze in Nederland moeten doen! Overigens: als ik naar de sporttoestellen toe wandel zie ik iets wat te grappig voor woorden is. Er is een hoekje ingericht met allemaal speeltoestellen voor kinderen. Glijbaan, schommels enz enz. Naast die toestellen staat een hele hoge boom en ik zie dat er een papier op hangt. Op dit papier staat: beware falling coconuts (zie foto). Whahahahahaha in een speeltuin vallende kokosnoten! Lekker veilig om je kindje daar te laten spelen.

Ondertussen kom ik een Thais meneertje tegen aan de andere kant van het fitness toestel en we kletsen wat (zie foto). Hij vertelt me dat het de nieuwe generatie vrouwen is die alleen reist en dat hij het 'blave' vindt hahahahaha die uitspraken hier. Hij spreekt heel slecht Engels. En wat ik kan opmaken uit zijn verhaal (van binnen moest ik best wel grinniken toen ik het hoorde) is dat hij bij 'uber' studeert (jeweetwel die taxi service). Nooit geweten dat je daar een opleiding voor moest hebben of überhaupt KON volgen hahahaha. Hij zei; don't drive but study. Meneer was 57 jaar. Echt schattig. Hij legde me sommige fitnesstoestellen uit en deed het dan voor en uiteraard maakte ik even een selfie (zie foto's) want wat de Thai kan, kan ik ook qua mensen op de foto vragen hahaha. Toen trof ik Maria.
We wandelden een stukje en ze stelde voor om een massage te nemen bij een bedrijf dat
vrouwen die uit de gevangenis komen helpt te reïntegreren in de maatschappij. Een mooie filosofie en ik was ervoor in!!
We zochten het bedrijf op en er heerste werkelijk een zeer goede sfeer! Super vriendelijke en lieve vrouwen en ik had de beste voetmassage van Thailand ever! Er stond ook op zo'n bordje dat ze 'vechten tegen discriminatie' met dit bedrijf enzo. Wel mooi. Ook hing een bordje op met good massage makes good people. Haha vond ik wel leuk in deze context;) daarna was het tijd om te eten. Ik vond het leuk om in echte Thaise zaakjes te eten, maar toen ik eentje aanwees, vond Maria dat absoluut geen goed idee. Ze was zelfs verbaasd en vroeg me of ik serieus daar zou eten als ik alleen was. Okee, ik geef toe, het zag er niet erg netjes uit. Beetje sjmoetsig, maar er zaten veel Thai te eten!! Maar ze durfde echt niet. De dingen die zij aanwees vond ik ook prima maar als we er gingen zitten hadden ze veel te weinig keus en een restaurantje had alleen maar vage ballen enzo. Haha. Dus zijn totaal twee keer moeten opstaan om andere optie te kiezen. Uiteindelijk hebben we in een restaurantje gegeten wat er ook niet super frivool uitzag, het was een overwinning voor haar dat ze dit deed haha echt super schattig. Toen we zaten zag ik dat ze om zich heen keek. Dus vroeg ik haar of ze er zeker van was dat ze het aandurfde. 'Ja' zegt ze, 'gewoon doen'. Maar kijk die vogel daar bij het kookgerei vanalles eten. Hahahaha.
De soep die we vooraf kregen (zonder te bestellen haha) was lekker! Erna aten we gefrituurde rijst met kip. Grote portie.... Na lunch ging Maria aan het werk en ging ik terug naar mijn hostel. Maria was zeer geïnteresseerd in mindfulness en vroeg me er vanalles over want wist niet echt wat het precies inhield. En zo ontstond het idee dat ik morgenvroeg een mindfulnesslesje ga geven in het park voor Julia en Maria haha. Te grappig.

Onderweg kocht ik gefrituurde banaantjes. Zoooo lekker! Zoals de befaamde appelbeignets van 'oma van de krant'. Maar dan met banaan.
In het guesthouse relax ik even, bel ik ff met kyra en neem ik een douche.
En daarna op naar het restaurantje waar ik gisteren ook was want het was al aan de late kant en ik had honger. Misschien zou Julia nog langskomen bij restaurantje, maar zij wilde eerst wat rusten. Een Thaise meneer naast me in het restaurantje kon alleen maar vragen; 'whele you flom?' En 'tlavel alone?' Dus daarna hield t gesprek snel op. Hahaha. Ik bestelde een overheerlijke padthai met ei. Zo zalig! (Zie foto). En even later vroeg een jongen uit Rusland of hij bij me aan tafel mocht komen zitten. We kletsten wat (was aardig maar wel beetje apart haha) en later kwam Julia eraan. Na het eten liepen we met z'n drieën wat door t stadje en kochten we nog wat fruit. Hmmmm. Toen namen we afscheid van elkaar en gingen we alledrie onze eigen weg terug naar het hostel. Ik liep alleen terug en m'n vriend googlemaps leidde me door hele kleine donkere steegjes, waar alle food stands gesloten waren. Gaf me voor t eerst toch klein beetje unheimlich gefühl. Misschien volgende keer toch maar fietsje nemen als het zo laat is. Of de red car.
Was weer een zalig dagje;)

Oh trouwens, nog steeds vettige spierpijn van boksen. Hoop morgen minder: dan mijn tweede les.

  • 01 December 2016 - 20:06

    Chiel En Leni:

    Hoi Lobke
    Zo te lezen en aan de foto's te zien, heb je het weer heerlijk naar je zin in Thailand. Je hebt weer veel te doen. Lekkere hapjes eten. Lessen in massages, mensen ontmoeten ....enz
    Geniet ervan.
    Liefs Chiel en Leni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 33818

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: