Maandag 5 december: eerste lesdag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Maandag 5 december: eerste lesdag - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Maandag 5 december: eerste lesdag

Blijf op de hoogte en volg Lobke

05 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag begint m'n eerste massage Lesdag! Spannend! Om 8 uur moet ik klaar staan bij het postkantoor van chiang mai. 400 meter lopen vanaf m'n guesthouse. Ik ben er al wat vroeger en even na 8 is de red car van de school er al. Ik stap in e er zitten al wat medestudenten in de car. Even voorgesteld en later werden er nog wat meer opgehaald. Eenmaal in de school blijkt dat ruby (Chinees meisje) en ik de enige twee studenten zijn voor level 1. De rest van alle studenten zijn van level 2 en drie. Of zelfs hoger. Het zijn allemaal hele leuke en lieve studenten. Voordat de les om 9 van start gaat moet ik god weet hoeveel papieren doornemen en ondertekenen. Ik moet bij een aantal echt lachen. Er staan dingen op als: dat je je aardig moet gedragen anders kun je eruit worden gestuurd. Dat ze alleen maar good vibes willen en geen negatieve energie. En elke keer moet je een vinkje zetten bij: I agree. Of I understand (zie foto).
Als we beginnen krijgen we eerst soort van mini college. Er wordt een video gestart en daarin wordt gezegd wat allemaal belangrijk is bij het uitvoeren van massage. Haren in een staart, goede lichaamsverzorging, niet nachtbraken maar een goede nachtrust, goede voeding nuttigen en er mag niet gerookt worden. Ook niet tijdens pauzes buiten (want dat trekt in je lichaamsgeur). Als de leraar een lichaamsgeur opmerkt die naar rook ruikt, word je de les uitgestuurd. Logisch ook wel natuurlijk.
Na de video met een paar korte instructies gaan we naar het praktijklokaal. Daar moeten we eerst een paar gebeden tot buddha doen (soort matras zijn het eigenlijk). Het zijn er totaal vier. De lerares reciteert ze uit haar hoofd en wij moeten nazingen. Haha. Je begrijpt dat het echt onverstaanbare klanken zijn (zie foto). Als we bij de laatste zijn aangekomen is ze de tekst vergeten (en maar blijven lachen). I zie zweetdruppeltjes op haar hoofd verschijnen en ze stoot mij aan. You you! Fluistert ze me toe. Dus moest ik daar wat boeddhistische teksten gaan reciteren en zij het nazeggen ipv andersom. Hilarisch!!!! Degene die ik moest doen was die van foto met monnik op. Kon d'r niks van hahaha. Later zei ze dat ze haar bril was vergeten en het daarom niet kon lezen (vroeg me eigenlijk af of ze echt Engels kon lezen, want ze sprak het best slecht en leek alleen cijfers te kunnen lezen). Ze zei: morgen ken ik het wel uit m'n hoofd! Haha. Ben benieuwd! Hierna deden we een paar korte yoga achtige stretch oefeningen.
Daarna begon de les. We leerden: hoofd, nek, schouder, gezicht en rug. Gezicht vond ik het leukste om te doen. En leek me ook beste af te gaan. Het tempo lag zeer hoog en het was meteen oefenen geblazen. De theorie moeten we zelf doen adhv het boek dat we hebben gekregen (zie foto).
Om kwart voor 12 was er pauze. Op de markt konden we eten halen. 'De markt' zag eruit als oude zooi allemaal. Maar het eten zag er wel lekker uit. Ik nam soort van viskoekjes (waar een hele dikke Thaise haar in zat! Iehhhhhh!!!) en rijst met groente en kleine garnaaltjes. Als toetje een zakje verse watermeloen en een rode bietendrankje.
Het eten was lekker. Toen om 1 uur de gong ging, moesten we weer naar binnen en begon het tweede deel. Weer eerst wat korte stretchoefeningen ter voorbereiding op het masseren. Aan het einde van de dag moesten we alles wat we geleerd hadden uitvoeren op de ander. Moet zeggen dat echt niet makkelijk was!!! Ik vergat echt veel. Maar dat kwam ook omdat t tempo zo godsgruwelijk hoog lag. Dus ik ga dalijk nog maar es wat studeren in het boek. Bij het gezicht bijv: moet je soms met duim werken, soms met wijsvinger, dan weer met middelvinger en wijsvinger en dan weer met wrijvingen en duim. De ene keer moet je een handeling 1 keer doen. De andere keer moet je drie keer strijken. Echt mega lastig. Oh grappige is dat er een meisje uit herkenbosch op de school zit. Zij zit al wat niveautjes hoger.
Al met al een leuke dag, maar wel echt pittig! Om 4 uur wachtte het busje weer om ons weer terug te brengen. Op de terugweg haalde ik mijn gewassen kleren op (ruikt zooooo lekker). Eenmaal terug in het guesthouse was ik echt moe. Ik dacht: ga meteen maar lekker eten en niet eerst douchen. Dan kan ik straks meteen na het douchen het bed in gaan. Zo gezegd zo gedaan. Eerst nog even gezellig met Luke gebeld, hij had middagdienst dus konden niet te lang bellen. Maar lieverd: wel weer ff zoooooooo leuk om je te horen;)
Daarna op pad en ff met mamma, pappa gebeld. Mamma zei dat ze gevoel had dat ik al veel langer weg was. En zo voel ik het ook wel inderdaad! Maar vond het echt heel fijn dat ik ff met ze kon bijkletsen en te horen dat alles goed gaat. Bij de 7eleven ff wat snoep gekocht (ik had me ineens toch een zoetaanval.... Bohhhhh niet normaal). KitKat, fruitmentos en nog iets met chocolade. Ik at bij een visrestaurantje op straat en daar had ik ff met oma gebeld. Hahaha oma had het over m'n column;) een tien met een griffel hahahaha zooooo cute. Na het eten lekker terug naar guesthouse. Douchen en het bed in. En nu lig ik in bed te smullen van mijn KitKat en mentos;)
Ga zo nog ff wat studeren en dan slaapjes doen. Pittig maar heel leuk dagje!

Xxxxxxx

  • 05 December 2016 - 19:08

    Lucy:

    Hé lieve Lobke,

    Alweer een week lang kunnen genieten van al je verhalen. Gelukkig iets minder spannend dan de vorige keer maar… toch nog spannend genoeg, haha (op een snelweg fietsen of onderweg de batterij van je telefoon leeg). Maar vandaag ben je dan toch echt begonnen met het doel van je reis. En hoe, het is ‘poot aan spelen’ begrijp ik. Je zult na een paar dagen vast wel in ‘een flow komen’. Heel veel succes en ik ben benieuwd naar alle vervolgverhalen!
    Ik heb inmiddels een ‘nieuw cadeautje’ voor je gekocht (je weet wel wat). Aanpassen werd te duur, dus heb het andere aan mezelf cadeau gedaan :). Je ouders hebben toevallig mee kunnen kijken voordat ik het kocht en er helemaal hun goedkeuring aan gegeven. Er was ook nog een tengere jonge dame in de winkel die het wel even wilde passen. Het is nu zeven maten kleiner, hahahahahaha. Dus voor het nieuwe jaar kun je het echt gaan dragen!

    Heel veel liefs, Lucy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 33827

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: