Donderdag 8 december: Lesdag4&schriftelijk examen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Donderdag 8 december: Lesdag4&schriftelijk examen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 december: Lesdag4&schriftelijk examen

Blijf op de hoogte en volg Lobke

08 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag lesdag vier en schriftelijk examen. Spannend!;)
Ik at weer m'n gebruikelijke ontbijtje: Bulgaarse yoghurt, een zakje cashewnoten, en drie banaantjes. Nu zul je je misschien afvragen: zoveel? Maar het is echt nodig. Tussen 9 en 12 is er geen pauze. Om kwart voor 12 is pauze en dan moeten we nog naar de markt om eten te kopen. En om 12 heb ik echt wel weer goede honger. En tja, tis natuurlijk wel een super gezond ontbijtje;)

Vandaag was de stretching aan de beurt (sport yoga houdingen ofzo waar je de massage ontvanger dan in legt). En ook kregen we les in het afsluiten van de massage. Soort van eindbewegingen die je dan maakt. Weer zeer interessant. En vandaag heb ik voor t eerst t gevoel dat de puzzelstukjes langzaam maar beetje in elkaar beginnen te vallen. En dat ik de energiebanen in Het lichaam steeds meer begin te snappen. Ook de volgorde komt er steeds meer in. Maar af en toe moet ik gewoon het boek nog even raadplegen natuurlijk. Het zijn minimaal 82 posities wat ik moet onthouden. En bijv bij de voeten moet je dan weer de 13 punten kennen in de juiste volgorde. En het gezicht 9 lijnen. Buik 5 punten. Maar ik heb deze week ervaren hoe mega effectief Thaise massage eigenlijk wel niet is. En dat ik me serieus afvraag waarom dit niet gewoon ingeburgerd is in onze maatschappij. Zo vreemd eigenlijk. Hele week ben ik met massage bezig en voel me echt mega fit, goed, energiek en vrolijk. Zoooo fascinerend.
Als jullie meer willen lezen ver de effecten van Thaise massage:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Thaise_massage
Ze gaan uit van prana (levenskracht/energie) of chi. En om die weer vrij te laten stromen dmv massage. Daarom moet je dus ook echt op bepaalde punten/lijnen masseren.

Maar goed, even to the point; heb het examen gehaald! Joepie!!!!

Lunch ging ik weer op de markt halen. Kip met rijst. Zoooo lekker. En van die gefrituurde driehoek aardappeltjes. Jamjam. Ananas en ode biet sapje nam ik ook. Als laatste zag ik een of ander onverklaarbaar groen/bruin drankje staan in een zakje. Ik dacht: dit moet ik proeve. Bleek een of ander gezondheidsdrankje te zijn. Het was zooooo smerig!!!!! Probeer je voor te stellen; je neemt modder, je neemt gras.... Maakt daar een soort van aftreksel van en drinkt dat op. Kun je je een voorstelling ervan maken? Precies hahaha smerig dus;) haha. Maar serieus, later op de avond snapte ik waarom t een gezondheidsdrankje was hahahahaha;)

's Avonds ging ik naar Clay café. Had gewoon zin in een lichte koude maaltijd. Dus at ik 1 boterham met avocado en gebakken ei. Andere boterham met appel, pinda's en kaneel en yoghurt met muesli en fruit. En natuurlijk een smoothie erbij. Daarna liep ik nog wat rond in het stadje, kocht ik nog wat dingen en ging ik naar de kapper. Alleen voor shampooing en drogen. Fijn;)
Daarna terug naar t hostel. Douchen en slapen. Morgen weer een lange dag.

  • 09 December 2016 - 10:05

    Lucy:

    PROFICIAT, die in 'in the pocket'!
    Goed gedaan, want ik begrijp dat het geen sinecure is :)

  • 09 December 2016 - 13:53

    Anke:

    Wat leuk Lobke! En gefeliciteerd! Fijn te lezen dat je hard werkt en toch heel veel energie hebt. Lijkt me ook wel wat ;-)

  • 09 December 2016 - 21:21

    Kyra:

    Daaag liefste!

    Sorry heb echt weinig gereageerd nog! Maar we bellen gelukkig regelmatig!

    Ik lees je verhalen met plezier! Lach me kapot hoe je lekker in detail treed bij alles!

    Wat duurt het lang voordat je terug komt....bleh nog 2 weken!

    Have fun nog, sexy mupke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 33845

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: