Zondag:diploma 2! En lobke die marktvrouw werd;) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Zondag:diploma 2! En lobke die marktvrouw werd;) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Zondag:diploma 2! En lobke die marktvrouw werd;)

Blijf op de hoogte en volg Lobke

18 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Examen voetreflexologie

Wat een leuke dag was t vandaag!!! Eerst kregen we les in tweede deel van voetmassage: benen, armen en schouders (jaja, ook dat hoort bij de voetmassage). Easy peasy voor mij, want het was allemaal wat ik al in de Thai massage had gehad. Daarna moesten we oefenen. En na t oefenen kregen we schriftelijk examen. Ik alle caution points van de reflexologie van buiten geknald (bij zwangerschap en bij een bepaalde ziekte mag je sommige delen namelijk niet masseren). Kregen we daar geen enkele vraag over!!!!! Haha. Maar ik haalde een 10, was gelukkig niet moeilijk;)

Daarna hadden we nog tijd over en mochten we oefenen wat we wilden. Ik oefende alle reflexpunten van de voeten nog eens. Toen pauze. Lunch haalde ik weer op de markt. Zo lekker! Met meneer de verkoper maakte ik een gezellig praatje. Hij was heel vriendelijk en grapjes maken. En vooral zelf t hardste lachen met z'n grapjes hahaha grapjasje. na de pauze moesten we een uur voetenmassage verzorgen! Het zijn 32 reflexpunten en ik ken ze nu zo goed als allemaal uit m'n hoofd. Alle punten moet je met een stokje afgaan zeg maar. Waarbij je in bepaalde richtingen wrijft met de punt van het stokje. Toen we in de middag nog tijd overhadden moesten we op haar oefenen.

De docente zei dat als we een maand lang elke dag oefenen, we na die maand in staat zijn om op professionele basis een voetenmassage te geven.

Na de laatste opleidingsdag kregen we het diploma uitgereikt.

Terug bij het guesthouse deed ik snel m'n schoenen aan en ging ik naar de avondmarkt. Zo leuk! Weer klonk het Thais volkslied en bleef iedereen stilstaan (zie filmpje). Bijna ontroerend om te zien!

Bij een kraampje moest de mevrouw even iets omruilen wat ik wilde kopen. Dus zei ze dat ze dat thuis moest ophalen. En vroeg ze me om achter haar kraampje te gaan zitten hahaha. Te grappig. Ik achter die kraam zitten. Had je de langslopende mensen moeten zien kijken. Meneer en mevrouw van kraampje ernaast zeiden dat ik van hun fruit moest proeven wat ze aant smikkelen waren haha. Meneer zei dat ik zoveel mocht eten als ik wilde. Haha zo lief. Ik proefde iets wat eruit zag als een mini mini mini appeltje. Structuur was ook als een appel maar de smaak was toch wel anders. Wel lekker. Toen ik aant wachten was kwam er soort van zwervende meneer met een beperking bedelen met een bekertje voor geld. Hij vroeg vooral aan de Thai achter de kramen geld. Iedereen (inclusief ikzelf) zei vriendelijk nee. Ik stond achter die kraam en was aant wachten op mevrouw de verkoopster. Maar met dat ik hem zag weglopen had ik eigenlijk al enorme spijt dat ik de man niks had gegeven. Dus toen mevrouw de verkoopster terug was en de aankopen uiteindelijk gefikst waren ben ik in de overvolle markt op zoek gegaan naar meneer. Baalde dat ik hem nergens kon vinden en op het moment dat ik de hoop wilde opgeven...... zag ik hem met de stok lopen. Snel ging ik naar hem toe.

Eten had ik inmiddels in een restaurantje gedaan. Padthai en mangosmoothie.

Toen ik naar huis wilde lopen riepen twee jongens me. Of ik alsjeblieft even mee wilde denken voor een kleur broek voor de vriendin van eentje. Haha. Dus ik zeggen welke ik zou nemen. En zij helemaal vragen waarom ik dan voor die koos en niet voor een andere kleur. Dus ik helemaal beargumenteren van het hoe en wat. Echt grappig. Hij volgde m'n modeadvies helemaal op haha. Hi zei dat hi zeker wist dat z'n vriendin heel blij zou zijn met de broek nadat hij hem vol trots had gekocht. daarna nog ff praatje met de heren uit Chili en Argentinië gemaakt.
Uiteindelijk kwam ik om half 11 pas aan @ guesthouse. Voldaan dagje;)


  • 19 December 2016 - 12:39

    Steef:

    Jippie, je tweede diploma binnen!! Goed gedaan meis! Xxxx

  • 19 December 2016 - 15:17

    Bionda:

    Proficiat!

  • 19 December 2016 - 18:41

    Lucy:

    Ha Lobke,

    Proficiat met je tweede diploma!
    En alweer toegekomen aan je laatste dagen in Thailand, wat gaat het snel.
    Hele fijne afsluitende dagen, bijna Kerstmis en dan ben jij weer thuis.

    (En eindelijk gebruik ik een andere browser voor deze site, want Chrome is niet te doen; alleen maar banners of totale overruled reclame, zodat je moet afsluiten. Of ik had iets moeten instellen, geen idee.)

    Veel liefs en tot gauw!

    Lucy

  • 19 December 2016 - 19:11

    Leni:

    Hoi Lobke

    Proficiat met je diploma.
    Weer iets erbij geleerd.

    Je maakt wel aparte dingen mee

    Nog een paar dagen en de 4 weken
    zitten er weer op.
    Je belandt hier meteen in de kerstsfeer.
    Ook wel wel weer gezellig.
    Een hele goede terugreis

    Liefs Chiel en Leni

  • 19 December 2016 - 21:13

    Nadine :

    Yeaaaaah... Gefeliciteerd met je tweede diploma.
    Ik offer mezelf wel op de komende maand om de punten te oefenen. =D

    Xx

  • 19 December 2016 - 22:38

    Kyra :

    Je laatste dagen.... Stiekem toch wel blij :p Wel super gaaf je belevenissen! Voorzichtig nog ff, lekker wijf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 33815

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: