Dinsdag 13 december: jungle tempel - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 december: jungle tempel - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 december: jungle tempel

Blijf op de hoogte en volg Lobke

13 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Even voor 10 zat ik al op m'n fietsje richting de jungle. Vandaag op naar de jungle tempel! Het stomme was dat zelfs googlemaps serieus de weg niet vond. Die stopte gewoon met aangeven van de weg. En zei steeds; zoek een parkeerplaats hahahaha.
Eenmaal aangekomen was ik zoooo blij dat ik dit had gedaan! Totaal gewn toerisme en zooooooveeeeel mooier dan de bekende wat doi suteph in de bergen. Ik deed de sarong over m'n korte broekje en deed een shirtje met lage mouwen over m'n topje en ging de jungle in waar de tempel lag. Waanzin!!! Echt zooooo mooi! Oase van rust. 3 hele mooie dingen waren er te zien. 1.er was een soort van tunnelstelsel gemaakt. Met aan ieder uiteinde van een gang een Boeddhabeeld. Echt magnifiek!!!! Blijkbaar was dit gangenstelsel ooit gemaakt voor een zeer gewaardeerde monnik die niet helemaal spoorde haha. Zo kon hij in de tunnels dwalen ipv door de stad te dwalen.
2. De chedi (pagoda). Super mooi en super groot!!! Op foto zie je de verhoudingen helaas niet goed. Echt enorm indrukwekkend. Ik wilde een foto can mezelf maken zodat je kon zien how groot dit ding is. Dus ik m'n fototoestel op de selfiestand gezet. En toen 10 sec tijd om te rennen. Op de sokken door t gras en takjes. Huphup. Een Thais meisje zag het en vroeg of Ze een foto van me moest maken. En daarna......je raadt het al..... Moest ze met mij op de foto hahaha.
3. Grote (afgedankte) boeddhabeelden begroeid met mos.

Bij een donatie box lagen kleine mini pakketjes met een touwtje en een steentje in. Een per persoon stond erop. Neem aan dat deze ook gezegd waren door monnik. Ik deed een donatie in twee boxen (eentje voor onderhoud van tempel en de andere die bij die pakketjes stond) en nam een mini pakketje eruit.

Het leuke was dat er en monnik was die bezig was met een ritueel bij mensen. In eerste instantie heb ik vanaf afstandje meegekeken. Maar uiteindelijk ben ik er gewoon geknield bij gaan zitten en heb ik de mensen maar nagedaan met buigen enzo haha. Toen het ritueel met water klaar was, ging ik maar de monnik toe n vroeg waar het voor was. Hij spraak nauwelijks Engels dus begreep me niet. Ik zo: for good Luck? Hij zo: jaja en begon in Thais een zin waar ik dus weer geen snars van snapte. Dat had hij gelukkig vrij snel in de gaten en toen zei hij: come come. Ik moest een soort vaasje water pakken met bijbehorend leeg kommetje. Op m'n knieën voor hem gaan zitten. Ik moest betweter van het vaasje in het kommetje doen. Vervolgens begon hij soort mantra in het Thais op te zeggen. Daarna moest ik het water bij een bepaalde boom uitgieten. Vond het wel wat hebben.
Daarna zag ik ergens een kaarsje branden (eindelijk!!) en ben ik op zoek gegaan naar waar ik die kon krijgen. Helaas, die moest ik zelf meenemen. Toen ik eigenlijk op weg naar de uitgang was liep ik langs een kantoortje wat naast het meditatiecentrum lag. Hier vroeg ik waar ik kaarsje kon kopen. De man stond op, haalde een kaarsje uit een doosje en gaf t me. Betalen hoefde ik niet zei hij. Lief he. Toen terug het park in en heb ik een mooi boeddhabeeld uitgekozen om alsnog een (verlaat) kaarsje te branden voor de vader van Luke (zie foto's).

Wat ben ik blij dat ik deze tempel heb bezichtigd!!!

Toen ben ik wat gaan eten bij de ingang van het tempelcomplex. Was lekker maar niet bijzonder.

En toen met de fiets de tocht terug maken.

Terug ben ik meteen park ingegaan (kwam ik toevallig langs). Daar nam ik een ijsje. Maar echt meest bizarre ijsje ever!!!! Volgens mij was t een gezondheidsijsje ofzo..... Groene thee ijs met ECHTE rode bonen in (zie foto). Na het ijsje nam ik twee uren massage!!!! Woeeehhhhhhh! Hier in t park zijn de massages echt heel goed en ook nog eens heel goedkoop. Uur voetenmasssge en daarna uur Thaise massage. Beste Thaise massage die ik ooit in Thailand heb gehad en een na beste voetenmasssge die ik in Thailand heb gehad (die bij de ex gedetineerde vrouwen was beste voetenmasssge van Thailand). Waarom ik zeg beste massage van Thailand??
Nou, omdat de massages van myriam (moeder van mijn lieve vriendinnetje steef) de beste van de hele wereld zijn;) haha ff reclame maken;)

Na de massage ben ik ff terug maar guesthouse gegaan. En toen met de fiets naar het eetkraampje van de kip kebab met de lieve Thaise mevrouw. Haar man uit Turkije was net aangekomen en samen stonden ze te koken. Haar man was nogal bijzonder hahahaha. Had het over dat zij hem freedom gaf enzo hahahahaha serieus. En zijn ex vriendin was de Turkse actrice van sesamstraat in Nederland (lang geleden zei hij) hahaha.
Na het eten kocht ik bij ander eetkraampje wat ananas en fietste ik terug naar guesthouse. Onderweg kwam ik bakker tegen en kreeg ineens weer een zoet aanval haha. Dus kocht ik twee donuts jamjamjam!!!! Eenmaal thuis ff gezellie gefacetimed (met beeld) met lukie. Toch wel leuk dat dat tegenwoordig allemaal kan haha. Daarna het maskertje opgedaan wat ik had gekregen van shirley

In het hostel kwam de moeder van jojo naar me toe en gaf me een bordje met fruit wat ze voor me had gemaakt. Zoooo ultiem lief he!!!!! Ik hou gewoon van de Thaise medemens hahahaha;)

En toen niet te laat gaan slapen.
Mijn plan is om donderdag maar chiang rai te gaan. Minimaal drie uren heen. Drie uren terug. Maar ik vermoed dat het de moeite waard is. Wil gewoon met de 'normale' bus gaan. Geen georganiseerd toeristengedoe. Tickets kun je vooraf al kopen. Maar ik denk dat ik op de bonnefooi naar busstation ga donderdag. Ligt namelijk 5 km buiten de stad en geen zin om twee keer dat ritje te maken. Mocht t donderdag vol zijn (hoewel ik dat niet verwacht want elk uur gaat er een bus). Dan koop ik dan een ticket voor volgende week. Ohja en zaterdag begint m'n tweede opleiding: voetreflexologie!!!! Zin in!!!!
Maandagavond op stap in de salsaclub

Xxx

  • 14 December 2016 - 21:44

    Kyra:

    Hi knap wijfie!

    Wat een heerlijk reisje heb je toch alweer!
    Veel plezier in Chang rai, klinkt allemaal te mooi voor woorden wat je meemaakt!

    Maandag salsa avond, vettt!
    Echt leuk mup, laat die Thai'en maar een poepie ruiken!

    Missss ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 33841

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: