Maandag 19 december: de salsa avond werd stapavond - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Maandag 19 december: de salsa avond werd stapavond - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Maandag 19 december: de salsa avond werd stapavond

Blijf op de hoogte en volg Lobke

19 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

De dag begon relaxed. Eerst lekker wat in het park gelegen en toen in de namiddag naar guesthouse om te douchen. Na het douchen ging ik in een mini restaurantje wat eten. Jamjam. Daar zaten drie oude opaatjes. En ze vonden het maar leuk om wat te kletsen. Ze gaven me een klein glaasje whiskey aangelengd met water. Echt super lief!!!!!! Was alleen niet te zuipen hahaha. Daarna ging ik op zoek naar een red car om naar de salsales te gaan die om 18uur zou beginnen. Maar zo makkelijk was dat niet. Ik heb er misschien wel 10 aangehouden maar allemaal wilden ze niet gaan of ze vroegen zich echt 7,5 X meer dan wat t normaal kost. Eerst aan ene kant van de stad geprobeerd. Geen succes. Toen wat straten doorgelopen naar de andere kant: weer geen succes. Op een gegeven moment zagen twee Thaise meisjes dit en gingen met me mee proberen maar de tuktuk chauffeur vroeg zich ook absurde prijs. Uiteindelijk na drie kwartier ofzo is het dan eindelijk gelukt (het was spitsuur vandaar dat het me zolang kostte). De rit duurde vrij lang ivm vele verkeer. Aangekomen in de straat betaalde ik de chauffeur en ging op zoek naar Punna place. Het was inmiddels al iets over 6. Toen ik het eindelijk vond vroeg ik aan de jongens waar de salsa was. 'Oh, dat is hier niet meer!' Antwoordden ze. Kun je je voorstellen, stond ik daar: opgetut in m'n mooie kleertjes en helemaal met de taxi gekomen. Ze zeiden dat de salsa was verhuisd naar een andere locatie en ze wisten niet waar.... Ik maar teruglopen naar de hoofdstraat en probeerde maar het positieve ervan in te zien: ik dacht: okee, wie weet wat de avond dan nu nog brengt. Ik laat me verrassen. Dus ben ik maar op een terras ga zitten en ben ik een zoet cocktail achtig drankje gaan drinken. Later kwam ik aan de praat met twee Thaise jongens die hier op vakantie waren. We kletsten even over waar je hier leuk kon stappen en toen moesten ze alweer gaan want ze moesten het vliegtuig halen, terug naar Bangkok. Toen ik m'n drankje afrekende om eens wat verder de wijk te gaan verkennen kwam een meneer van een andere tafel naar me toe. Of ik t leuk vond om een drankje met hem te drinken en wat te kletsen. Prima! Gezellig. Dus schoof ik niet veel later aan zijn tafel aan iets verderop. Het was een Canadees van 42 jaar die veel weg had van een collega van Luke haha. Hij was de bedenker/maker van de camera/zoom effecten van FIFA (die voetbal game). Grappig. Later kwam zijn vriend uit Australië (die van oorsprong uit China kwam) erbij zitten. En na een tijdje gekletst te hebben vond ik het tijd om nu echt de wijk een beetje te verkennen. De meneer uit Canada stond erop om het drankje te trakteren, wat natuurlijk heel aardig was. Het was inmiddels even voor 9 uur en ik liep de straat af. En ineens zag ik de 'warm up' aan de overkant van de straat liggen. De aanrader van de Thaise jongens. Ik liep ernaartoe en moest m'n paspoort laten zien aan de beveiliging. Ik zei dat ik die niet bij me had, dus vroegen ze me een kopie te laten zien. Gelukkig had ik een foto van m'n paspoort in m'n telefoon staan dus liet ik die zien. Het was in orde, ik kreeg een stempel en mocht naar binnen. Ik moet zeggen dat t wel ff klein drempeltje was om alleen op stap te gaan. Maar ik dacht: als ik het niet leuk vind, ga ik naar huis. Eenmaal binnen zat het vol met Thaise mensen. Het voorste gedeelte was het drink/café gedeelte. Door naar achteren kwam je in het stap/dans gedeelte. Ik liep wat door het drinkgedeelte en zocht een klein tafeltje op. Ik ging zitten en bestelde een drankje. Het leuke hier is dat elke keer als je glas ietsje leger raakt, het obertje naar je toekomt en met een hand op zijn hart houdend je glas weer ietsje voller inschenkt. Hahahahaha super grappig. Niet veel later raakte ik aan de praat met twee Thaise mannen aan het tafeltje naast me. Moet zeggen dat de Thaise mensen over het algemeen super verlegen zijn. Dus je moet zelf beginnen met het aanknopen van een gesprekje. Het waren twee super nette en aardige mannen. Eentje 39. Een politie agent met een gezinnetje dat hij vol trots op de foto showde. En eentje van 39, architect de me later ook trots de foto van zijn viendin liet zien. Natuurlijk heb ik mijn lieverd ook trots geshowd;)
We kletsten wat en als we elkaar niet begrepen dan tekenden we het uit op de telefoon van de architect hahahaha. Het grappige was dat ze nog nooit van Sen Sib hadden gehoord (Sen betekent lijnen en Sib betekent 10). Het zijn de tien energielijnen in het menselijk lichaam (theorie achter de Thaise massage). Ze waren helemaal verrast en wilden er meer over weten hahahahaha. Dus ik wat verteld erover haha. Later gingen we naar het dansgedeelte. Een super vette dj met super vette lobke dansmuziek hahahahaha. Het leuke was: het werd steeds afgewisseld. Half uur een Thaise band met echte Thaise muziek. De hele discotheek zong en brulde mee. En dan weer half uur ofzo knallen met de dj. Ik was de enige buitenlander en blonde in de discotheek. Het grappige is er ook veel ladyboys waren. Maar dat is zoooooo normaal daar! In die zin zijn de Thai veel opener dan wij.
Na een tijdje vertelden de heren me dat de politie agent eerder weg moest want hij had een hobby; aardbeien verkopen (ik moest echt m'n best doen om serieus te blijven!!! Een politieagent die als hobby aardbeien verkopen heeft haha). Hij moest rond 12 uur vertrekken naar zijn aardbeien hahahaha.
Later kwamen er twee meisjes bij ons staan. Super lieve en gezellige meiden die ook wel van flink dansen hielden. Ergens vond ik dat wel fijn, omdat we nu meer een groepje waren. De meisjes kwamen uit chiang rai (ja die plaats met de witte tempel haha) en waren nu even in chiang mai. De mannen bestelden een paar drankjes die avond en toen ik zei dat ik na dit laatste drankje echt geen alcohol meer wilde drinken (dat had ik overigens al paar keer vermeld) zeiden ze vriendelijk okee. Maar niet veel later stond er weer een spy voor me klaar. Hij gaf t me, maar ik heb deze de hele avond niet meer aangeraakt (ik had namelijk echt al een paar keer heel duidelijk aangegeven dat ik niks meer wilde). Niet veel later werd me een water in m'n handen geduwd hahaha. Het was echt een te gekke avond en heb me super super geamuseerd!!!! En die meiden waren zooooo lief!!!! Zie foto.
Toen de discotheek om 1 uur sloot en de lichten aangingen heb ik voor de nog maar even twee slokjes van mijn nog volle flesje spy gedronken, vond het anders wel heel zielig hahaha.
Ik pakte m'n beurs om m'n drankjes af te rekenen maar de architect zei dat hij dat echt niet wilde. Ik zei dat ik er echt op stond om m'n drank te betalen. Maar hij begon ineens een heftig en woest een kruis met zijn armen te gebaren. No no no!!!!!! You are guest in Thailand!!!! Natuurlijk super lief.

De architect stond erop om ons naar huis te brengen. De meiden konden lopen naar hun hotel. Ik zei dat ik de red car nam. Nee nee! Dat hoeft niet ik breng je! Ik zei dat hij te veel gedronken had om te rijden en ik de red car nam. Hij zei; maar dat is echt geen probleem!!! Als er ergens controle is hoef ik mijn vriend (die politieagent dus) maar te bellen en dan is het geregeld! Te erg eigenlijk dit he! Hahahahaha. Vind dit echt al rieken naar soort van corruptheid hahahaha. Als je vriendjes met politie bent, kun je dus gewoon finaal bezopen achter het stuur kruipen hahaha. Uiteindelijk heb ik heel duidelijk gezegd dat ik echt met de red car naar huis ging. Met alcohol op achter het stuur vind ik echt not done! Dus ik liep naar de enige twee red cars in de straat. De ene telde zich de mega hoofdprijs en de ander wilde me niet meenemen. Toen ik besloot terug te gaan naar de andere (van de hoofdprijs) reed die net weg. Daar stond ik dan, alleen op straat om kwart op 1 's nachts. Met nog één taxi in de straat die afgeladen vol was en me niet mee wilde nemen. En ineens had ik t voornemen om echt met deze taxi mee te gaan. Hoe dan ook!!!!! Ik ging naar de chauffeur. Zette Bambi ogen op en zei dat ik hier helemaal alleen was en echt mee wilde. Hij keek me aan, ik zag hem denken en hij zei: okee en zwaaide met z'n hoofd naar z'n autobus, zo van: stap maar in. De taxi die normaal voor hooguit 6 personen is, zat nu vol met 20 Thaise meiden en jongens. Te te grappig. Ze hingen zelfs aan de buitenkant aan de auto haha. Ze zeiden dat ik naar binnen moest komen en op iemands schoot moest zitten. I sprak een paar Thaise zinnetjes die ik heb geleerd en de hele red car begon te joelen en gillen en klappen hahahahaha. Ze vonden t maar interessant. Was echt hilarisch!
Toen werd de hele groep bij een hotel afgezet en mocht ik voorin naast de chauffeur zitten. De meiden regelden heel goed voor me dat ik goed werd afgezet door de chauffeur. Hij moest best nog wel een stukje rijden. Toen ik er was vroeg ik hoeveel het kostte. Ik weet uit ervaring als je niks vooraf afspreekt, het 20 baht is. De chauffeur probeerde gewoon en zei: 30 baht. Maar dat vond ik natuurlijk super prima. Geef die man es ongelijk, hij heeft echt alleen voor mij nog een hele rit afgelegd.
Eenmaal thuis was ik moe en misselijk maar kwam ik tegelijkertijd niet in slaap helaas. Om half 6 viel ik dan toch eindelijk in slaap na deze heerlijke avond.

  • 21 December 2016 - 08:46

    Anke:

    Wat heerlijk Lobke, zo'n avond vol verrassingen. Geniet er maar lekker van!

  • 21 December 2016 - 16:35

    Jérôme Gijselaers:

    Zo hoort dat! Je hebt je weer goed geamuseerd zo te lezen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 33808

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: