Donderdag 22 december: terug naar huisje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Donderdag 22 december: terug naar huisje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Donderdag 22 december: terug naar huisje

Blijf op de hoogte en volg Lobke

22 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

En ja hoor. De dag om terug te gaan is alweer aangebroken. Wat is dat toch snel gegaan. Niet normaal!!!! Even over 9 zit ik voor de laatste keer te ontbijten bij Clay. Ik vertel ze in t Thais dat ik naar Holland ga haha. Jaja en beetje Thais spreken kan ik inmiddels wel haha. Ruby mailt me dat ze vandaag wel met me mee wil gaan zwemmen want dat stond op m'n planning. Dus ik haal m'n notitieboekje van kyr nog ff op (voor als we massage gaan oefenen) en ga met de fiets naar ruby. Samen gaan we naar het Lotus hotel. Daar betaal ik 150 baht, krijg ik een handdoek en kan ik gaan zwemmen! Echt, wat een prachtig zwembad! Zo'n 40 meter lang!!! Het grappige is dat ruby niet echt een enorm gezelschapsdier is haha. Ze zegt dat ze in de schaduw wel gaat wachten op me. Ze gaat dus niet zwemmen (heeft overigens ook niet betaald) en zegt dat ze in de schaduw blijft zitten, wat natuurlijk ergens wel grappig is, omdat ik dus helemaal aan de overkant in de zon op een bedje ga liggen. Als ik zeg: kom ga gezellig mee op een bedje liggen, zegt ze: no! It's Sunny! Haha. Even een kleine uitleg: wij Europeanen willen bruin worden. Bij ons vind je tanningproducten, zonnebanen etc. Hier in Azië (en dus ook in China, waar ruby vandaan komt) willen ze zo wit mogelijk blijven. Heel grappig. Hier vindt je dus ook serieus whitening producten! Zelfs in m'n scrub die ik gekocht had zat een of ander whitening ingrediënt (werkt bij mij wel erg goed! Haha grapje he).
Dus daar zat ruby, aan hele andere kant en kon haar zelfs niet goed zien, laat staan iets tegen elkaar zeggen haha. En ik lag lekker te bakken. Even m'n laatste kleurtje opdoen. Toen ik om kwart voor 1 wel genoeg gezwommen had en in de zon had gelegen, ging ik naar ruby. Ze is nogal van t treuzelen. Dus na nadat ze wat dingen had opgezocht, vertrokken we. Vandaag kon ik haar treuzelkwaliteiten overigens iets minder waarderen. Want ik moest vandaag echt even de tijd in de gaten houden en wilde een aantal dingetjes nog gedaan hebben vandaag. Na het park gingen we naar nana backery. De Franse bakker (met ook een restaurantje). Ruby zei dat ze zo graag 'nasagna' wilde uitproberen (het lukte me niet om haar Lasagna te laten zeggen). Eenmaal bij nana bestelde ik Lasagna. Ruby zei dat we twee dingen bestelden en dan konden delen. Maar eigenlijk had ik zo'n zin in Lasagna gekregen dat ik zei dat t handiger was als we d'r gewoon beiden eentje bestelden. Dat wilde ze niet. En wat was haar plan: ik bestelde m'n eten en drinken. En ruby bleef net zo lang op de menukaart kijken totdat m'n eten kwam. Reden: ze zei dat ze dan kon zien hoe m'n Lasagna eruit zag en of ik hem goed vond. Dan bestelde ze hem ook (juist, treuzel treuzel hahahaha). Toen m'n Lasagna kwam, wierp ze een vreemde blik op het voor haar onbekende goedje en vroeg ze of t lekker was. Yes of course! Zei ik. Ik vroeg haar of ze wilde proeven. Maar dat weigerde ze hahaha. Serieus. Zijn we dus naar nana gefiets voor de Lasagna en uiteindelijk ben ik de nasagna aan het eten en euby rijst en een quiche taartje hahaha. Vervolgens id t plan om naar t park te gaan. Ik wil namelijk nog een massage nemen. Maar ruby zegt dat we even langs de verse smoothie zaak moeten gaan, duurt maar 1 minuut zegt ze. Eenmaal daar krijg ik al voorgevoel dat dit langer gaat duren want ze zegt me: sit down sit down. Ze krijgt haar smoothie in een glas en zegt dat ze vergeten is om te vragen 'to take away' (zodat je t in plastic beker krijgt). Ik vraag de mijne wel in plastic beker want dan kan ik t wat gefaseerd drinken. Moet zeggen dat dit wel de beste smoothie ever was!!!!!! Super vers, geen suiker. Met spinazie, gember, avocado en limoen. Echt verrukkelijk. Als we willen vertrekken gaat ruby weer op gemakske staan toekijken hoe mevrouw een smoothie voor een volgende klant maakt. Vervolgens gaan we verder (het waren uiteindelijk denk ik 20 minuutjes ipv 1 hahahaha). Ik heb nog iets nodig van de drogist en ruby zegt dat ze wel een goede weet. En ze heeft gelijk, het is de dm van Thailand haha. Echte merken, lage prijzen. Ik koop wat ik moet hebben en als ik heb afgerekend is ruby in geen velden of wegen te bekennen. Als ik haar vind staat ze op d'r dooie gemakkie tijgerbalsem uit een of ander pak te halen hahahahaha. Normaal echt niet erg. Maar nu begint t echt al later te worden en wil me straks voordat ik vertrek echt niet moeten haasten. Dus ik zeg haar dat ik beetje op de tijd moet letten. Okay okay zegt ze. Maar vervolgens zie ik d'r weer niet hahaha. Met dat ik terugloop naar dat schap, zie ik jaar aan komen lopen naar de fiets haha. In het park nemen we beiden een Thaise massage. Ik vind hem af en toe flink hard maar wel goed. Er is geen tijd meer voor een voetenmasssge, laat staan om samen nog te oefenen. Dus na t park zeg ik tegen ruby dat we samen nog wat kunnen eten vanavond zo rond 6. Maar nee, dat is haar te vroeg. We nemen alvast voor de zekerheid afscheid en we gaan op de fiets terug. Het grappige is dat ruby niet zo knuffelig is. Maar als we dan bijv door dat hotel liepen pakt ze me onder de arm, of houdt ze me zo vast op m'n schouder en zegt ze: lookoo look here!!! Haha zie je het al voor je, zo'n klein schattig Chineesje.
Op weg maar m'n guesthouse zie ik een super leuke en hele grote handtas (ideaal voor m'n dienbladtafeltje!!!). Ik moet alleen echt m'n geld even uittellen, want als t goed is kom ik er net mee uit. Ik weet uiteindelijk nog een beetje af te pingelen en koop de tas voor 220 baht. Ik loop naar guesthouse en als ik daar aankom vraag ik me af wat die sleutel in m'n hand doet en realiseer ik me dat ik de fiets heb laten staan bij het winkeltje. Weer helemaal teruglopen dus haha. Ik ontdek dat ik aardig verbrand ben. Ik douche me nog even. Lig nog eventjes op bed en pak echt alles helemaal in. Als ik m'n backpack op m'n rug doe besef ik pas hoe zwaar die is..... Ik wilde eigenlijk met backpack en handbagage stadje in, eten en red car pakken. Maar ik heb het super warm, totaal drie tassen. Dit gaat hem dus niet worden realiseer ik me....... Ik vraag aan meneer van hostel of hij me niet toch kan brengen (hij telt zich er 150 Baht voor). Hij rent snel de straat af om te kijken of z'n auto buiten staat. Dat is het geval en hij wil me wel brengen. Ik laat backpack en 1 handbagage tas staan en ga het centrum in. Helemaal in gedachten loop ik over straat totdat ik iemand me aan m'n arm voel trekken in t langslopen. Fabian (een van de twee Spanjaarden van t mode advies zeg maar). Haha ik kom die best vaak toevallig tegen. Ik zeg dat ik zo moet gaan naar Holland maar dat we samen wat kunnen eten. Hij vindt dat een goed idee en we gaan naar het kebab eetkraampje. Daar eten we (alles valt mij uit die wrap omg) en kletsen we wat. Dan nemen we afscheid en koop ik nog een smoothie die ik al teruglopend opdrink. Bij guesthouse haalt jojo de auto, ik leg alle tassen erin en moet op de achterbank gaan zitten, alsof ik in een heuse taxi zit haha. Best zielig verhaal van jojo. Hij is 42 singel en heeft twee kinderen met een Japanse (ex) vrouw. En die kinderen ziet hij nooit meer omdat de zij heeft gezegd dat hij niet meer moet bellen, and her man is very big, you know. Met andere woorden; ik vatte het op als: daar moet je gewn ruzie mee krijgen. Echt wel zielig. Toen hij me afzette en wegreed bleef hij ook echt zwaaien, zo lief haha. Zelfs even verderop zag ik hem nog in autootje omdraaien en zwaaien.

En toen t vliegveld verhaal. Ik en van of naar Thailand vliegen he.......
Alsof april nog niet genoeg was (haha deze is wel iets minder erg gelukkig).

Eerst dikke stress 1: ze vonden me niet in systeem. Vroegen zelfs of ik überhaupt wel ticket terug had geboekt. Echt super rot natuurlijk. En vond m'n ticket niet meer dus toen gelukkig kopie op tel. Laten zien. Bleek ik nu ineens met Bangkok airbags te vliegen ipv asia airlinea. Pfffff gelukkig zeg!!!!

Vervolgens zegt die knul: okee als ik je vlucht eerder geef? Ik zo: prima. Hoe laat: ja ehm 20:25 boarding time. Ik zo; maar dat is over kwartier? (En ik stond dus nog voor de allereerste incheckbalie).
Hij zo/ ja klopt. Dus ik zoeken zoeken. Eerst gekeerde Gates: domestic was ik ipv iternstional. Toen getreuzel @ Douane want had blijkbaar wat moeten invullen. Die vrouw zo super streng: go there! Write!!!
Vervolgens vind ik eindelijk de gate: het loopt op tot gate 8 maar 9 ligt naast 3-4 pffff dom he. Ik zo: heb ik nog tijd? Geen passagiers meer @ gate. Jaja je hebt tijd zeiden. Ze. Ga maar zitten. Maar ik ineens zo: ja maar ik moet NU boarden! Zegt die meid. I don't know the information. Hahaha serieus!!!
Die met spoed mensen opgepiept omdat ze volgens mij wakker werd geschud door de tijd de ze op m'n ticket las. En komt er iemand aanrennen hier. En moet ik wachten. En ineens kwam alles goed want toen bleek dat eerdere vliegtuig wat ze voor me hadden geboekt dus ietsje vertraging te hebben haha. Ik had een hele rij voor mij alleen!!! Het was maar uurtje vliegen, maar toch kregen we eten (niet zo lekker en ik ben echt totaal geen moeilijke eter!) maar echt van dat voedingsstofloos gedoe haha.
Ik had m'n twee donuts inmiddels al gegeten omdat ik dacht dat ik op deze vlucht niks zou krijgen hahaha.
En inmiddels ben ik net geland en moet ik tot 2 uur vannacht wachten op m'n volgende vlucht..... En proberen dan m'n oogjes dicht te gaan doen.

Inmiddels is het half 12 s avonds en heb ik eindelijk m'n gate gevonden. Niet normaal gewoon zo groot. En er stond dus gewn gate nummer op m'n ticket pffff dus na weet ik veel hoe vaak vragen sit ik dan eindelijk voor m'n gate haha. Nog paar uurtjes vliegen en ik ben back home!


Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 33844

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: