Dinsdag - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Lobke - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Lobke - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Lobke

Blijf op de hoogte en volg Lobke

19 Augustus 2008 | Oeganda, Jinja

Hallo iedereen! Eindelijk na een uur wachten opent hij deze site!!!!
Ik heb nu maar een paar minuten omdat we zo naar jinja gaan. dus het wordt een erg kort bericht!

Het is gewoon fantastisch hier maar erg armoedig.

Eerste nacht in een gammel busje naar een exotic inn hotel gegaan. We zijn echt bijna gekanteld, zo slecht zijn de wegen hier, en het exotic inn hotel..... tja, enige exotische waren de instecten!! Er liep een gekko op de kamer en er waren geen ramen in de kamer (alleen horren), verder lekte er vanalles en zaten er allemaal plekken gaten in de muur (niet echt hygienisch ook) haha. Maar eerlijk gezegd, had het ook wat!!!! En 's nachts begon om half 6 lokale tijd de moskee te loeien: ALLA AKBAR HAKIM (blabla). Ik sliep al super slecht op dat bed (helemaal doorgelegen was die matras: je kon de lattenbodem voelen en een superdik kussen), maar toen die moskee ook nog eens begon, kon ik die man wat zong in die moskee, wel verwensen haha. Nu kan ik er om lachen.

Vandaag eerste dag op het project. Het is echt triest. Ik heb ook op een gegeven moment een traan moeten wegpinken.... we zaten er zo met zn allen en die mensen zijn ZOOO vrolijk en gelukkig, terwijl ze zich gewoon met hun armen over de grond moesten voortslepen, terwijl ook nog eens 1 hand verlamd was. ZO triest: met de blote knieen over de harde ondergrond. We hebben 1 vrouw welke verkracht is geworden en nu 8 maanden zwanger is en die mank is en een verlamde arm heeft (loopt met een tak) een super ruige roze kruk gegeven, dat was ZOOOON mooi moment!!!

Het is gewoon onbeschrijfelijk om alles in woorden uit te leggen. Dat moet je meemaken om te voelen wat ik voel! Ik weet alleen 1 ding heel zeker, en dat is dat ik er goed aan heb gedaan deze reis te maken: ik voel me hier echt goed (ook al doet het soms echt super veel leed om al die hoopjes 'ellende' te zien).

Dit is ecth maar een heel kort verhaal van alles wat ik heb meegemaakt. Het is hier heel primitief maar dat is gewoon zo gaaf: back to basic ;)

• 19 Augustus 2008 - 19:07

Willie En Jeanny:

wat wij voelen is ook niet in woorden uit te leggen.....zo ongelooflijk trots zijn wij op jullie kanjers!!

beleef en geniet van deze waardevolle levenservaring.

Hey, toppertje wat zijn wij blij en dankbaar dat kyra jou tegen het lijf is gelopen..... gereden...je betekent ontzettend veel voor haar en ons!

ontzettend veel succes verder en.....We houden van je!

• 20 Augustus 2008 - 14:57

Thijs:

Ha Lob,

goed bezig daar! Leuk om iets te lezen van je belevenissen. Succes met alles en tot snel op het AC!

Groeten,

Thijs

• 20 Augustus 2008 - 20:28

Lucy En Bert:

Lieve Lobke,

Een kort verhaal schrijf je, nou wij vinden het heel wat! We begrijpen dat het je een dubbel gevoel geeft. Enerzijds heel gaaf, anderzijds lezen en voelen wij jouw emotie. Fijn om te lezen dat je vindt dat je er goed aan hebt gedaan. Ook dat je nu al mooie momenten ervaart, er zullen ongetwijfeld meerdere volgen. Geniet samen met Kyra en de anderen van al jullie ervaringen. We zullen je belevenissen zeker via deze site zeker blijven volgen. Veel succes!!!

Liefs, Lucy en Bert

• 21 Augustus 2008 - 08:28

Sandra Schiltmans:

Hoi meid,

ben net teruggeklommen op mijn stoel op HAC. Waar zit jij nou? Tjonge jonge, wereldreiziger en weldoener. Ik ga je weblog in de gaten houden en wens je heel veel onvergetelijke ervaringen toe.

• 21 Augustus 2008 - 15:32

Leni En Chiel:

Lobke,heel leuk om je belevenissen te volgen.
    Je zult zeker moeilijke momenten hebben, maar het zal ook een hele interessante ervaring voor je zijn. Fijn dat je je daar goed voelt.
    liefs, chiel en leni

• 21 Augustus 2008 - 18:05

Leo, Lotte En Liane:

Hoi Lobke,

Zo te lezen is het een hele speciale reis die je nu aan t maken bent.
    Ervaringen opdoen waarvan je je vooraf wel een voorstelling van kan maken, maar die als je er echt bent anders aanvoelen.

Geniet van je tijd daar, neem alles goed in je op en dan horen wij later de verhalen wel.

• 23 Augustus 2008 - 10:07

Frank En Karin:

lieve Lobke, Wat ontzettend gaaf dat jij dit wil en mag meemaken!!!! hebben net eens op ons gemak alles gelezen!!Worden er helemaal week van!! Laat dit back to basic een verrijking zijn voor je leven. Wij zouden het eigenlijk ook eens moeten meemaken!!!!!Het ga je goed de komende dagen, dikke kus XXXXXXXXX frankie en kaki