woensdag, donderdag en vrijdagochtend - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Lobke - WaarBenJij.nu woensdag, donderdag en vrijdagochtend - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Lobke - WaarBenJij.nu

woensdag, donderdag en vrijdagochtend

Door: Lobke

Blijf op de hoogte en volg Lobke

22 Augustus 2008 | Oeganda, Jinja

Gisteren weer zo'n leuke dag gehad!!!!

Ik had 's ochtends even een inzinking; pas 1 werkdag erop zitten, en die viel me toch echt wel heel zwaar!!! Ik heb hele mooie bloemen op een muur geschilderd, zodat er weer een beetje kleur en fleur is! Maar omdat het ehct heel zwaar was, had ik dus gisterochtend echt even een inzinking.

Maar alsof de duivel ermee speelde: we kwamen aanrijden met ons busje, en toen was al SUPER VEEL van het gebouw geschilderd door de gehandicapten! Echt niet normaal!!! Zo lief gewoon!!!

Ik kreeg tranen in mn ogen: Er waren gehandicapten die zichzelf over de grond moesten slepen en hadden ook nog een roller in de hand. Moesten met die roller eerst helemaal om het gebouw heen om in de verf te dopen, om erna weer helemaal terug te kruipen om te gaan rollen.



Oja, wat ook echt heel grappig was, is dat er een vrouw was en die ging ons mee helpen rollen: ze doopte de roller in de verf en begon (ipv naar boven naar beneden te rollen) van links naar rechts te VEGEN (dus niet rollen) hahaha en echt KLODDERS verf hahahaha. Ik vroeg of ze het al eens eerder had gedaan: ze zei: nee, dit is mn eerste keer, maar ik heb het al eens gezien dus daarom KAN ik het HAHAHAHAAHHAHA



Ook moest ik de wc gaan verven (ieks echt vies) ik begon de deur te schilderen, en op gegeven moment begon het dus echt te stinken, toen ineens ging de deur die ik was aant verven open en kwam er een man uit hahahaha ik moest ernaa binnen in de wc gaan staan om de binnenkant van de deur te verven, maar toen kwam me toch een luchtje tegenmoet vanuit de hangwc ;) en de deur MOEST helaas dicht, anders waaide hij open hahaha

Moet eigenijk zeggen dat ik best al aan de geur ben gewend van daar: de mensen, de wc's.

Oja, er is zelfs een groot gat naast het toiletgebouw, waar alle keutels naartoe gaan: die drijven daar lekker rond, maar ook die geur vind ik zelfs te doen ;)



Het is hier ehct heel erg gaaf gewoon!!!!!

Ook nog allemaal swahili liedjes geleerd!!! Geweldig!!! In een grote kring met alle kindjes (30)



Vanochtend was het SUPER aant regenen, dus we dachten: shit, daar gaat bonze laatste verfdag!!

Onze badkamer staat zelfs HELEMAAL blank en het wordt steeds meer water wat in de badkamer staat!!! Allemaal blauw water van de wc!!!!!!!!!!! We hebben maaar een kleine drempel naar de kamer, dus hoop echt niet dat het gaat overlopen naar de kamer!!!!



Echt lief van alle reacties van iedereen!!!!!

Te gek gewoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat doet me heel goed!!!!!!!!!!!!

Hopelijk is met jullie ook alles paletti????


liefs, Oegandeesje

  • 22 Augustus 2008 - 16:03

    Papa:

    Hoi Lobke,

    Dat zijn nog eens belevenissen!
    Als je terug bent kun je een klusbedrijf beginnen!
    Geniet er maar van en let goed op jezelf (en de anderen).

    Ook heel veel groeten aan je vriendinnen!

    XXXXXXXXXXXXpapa

  • 22 Augustus 2008 - 16:17

    Mama:

    hoi lieve meid
    ja Lobke, ook ik denk steeds:wat een belevenissen. Ik denk veel aan jou, Kyra en de rest van de groep. Fijn, dat het samen allemaal zo goed gaat. Tot mails.
    dikke kus van je moeder.

  • 22 Augustus 2008 - 17:23

    Tiny:

    Hoi lobke,

    Meid wat geweldig allemaal. Doet me wel wat als ik dat allemaal zo lees.

    Ben enorm trots op jullie allemaal. Hoop dat regen gestopt is want een voetenbadje heb je niet nodig.haha

    Meid hou je goed en we blijven je verhalen volgen.

    Liefs en xxx van Tiny, Bert, Niels en Jana xxx

  • 23 Augustus 2008 - 08:48

    Karin:

    Lieve Lobke,
    In korte tijd al veel gezien, gevoeld en ervaren lees ik.
    Deze reis zul je nooit vergeten en geeft jou weer 'baggage' voor je eigen 'reis' door het leven. Geniet er van en pas goed op jezelf!
    Ben benieuwd naar je verhalen en foto's!

    Liefs!! xx

  • 23 Augustus 2008 - 09:34

    Miriam:

    Hey Lobke,

    Super om je belevenissen zo te kunnen volgen! Klinkt erg indrukwekkend allemaal. Heb op de site van participaid al een paar fotootjes kunnen bewonderen, waaronder eentje van jou aan de verf ;-), met wat kleine kindjes eromheen.. Super om te zien! Wel een hele andere wereld daar denk ik he..
    Nou, geniet ervan, het wordt vast en zeker een onvergetelijke ervaring!

    X Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

vrijwilligerswerk in Oeganda

Vrijwilligerswerk in Oeganda

Recente Reisverslagen:

07 September 2008

terug thuis

30 Augustus 2008

donderdag, vrijdag en zaterdag

27 Augustus 2008

dinsdag en woensdag

25 Augustus 2008

maandag

24 Augustus 2008

vrijdag, zaterdag en zondag
Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 33980

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: