Laatste deel van de reis en eerste dag Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Laatste deel van de reis en eerste dag Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Laatste deel van de reis en eerste dag Thailand

Blijf op de hoogte en volg Lobke

26 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

De tweede vlucht naar Bangkok: alweer een dikke meevaller: ik heb twee stoelen naast elkaar voor mij alleen! Woehoe! Ik heb t maar goed!;)

Voor mijn gevoel is t bijna half 7, lokale tijd half 10. Avondeten wordt zo geserveerd. Lukie: kijk eens op de foto wat er in het voorgerecht zit;)
Haha moest echt lachen toen ik t las haha.

Veel geslapen heb ik helaas weer niet. Ik stok steeds tegen de leuning van de stoel aan met mijn hoofd en voeten. Als we landen begint de vermoeidheid me langzaam uit te breken. Op de luchthaven van Bangkok moet ik zo'n dik half uur lopen naar de gate (jeminee, wat is dat groot daar!!!!!). Na een paar keer verlopen heb ik eindelijk de gate gevonden.
Bij de gate moet ik een uur wachten. Dat uurtje wordt mooi besteed aan even met Luke kletsen. Hij heeft de nachtdienst dus is nog op.

En dan eindelijk de derde en laatste vlucht. Het is meer een budget maatschappij maar zelfs daar krijgen we ontbijt. Alleen niet zo aan Europese buikjes besteed. Voor mijn gevoel was t namelijk 4 's nachts. En al was het voor mijn gevoel 's ochtends: bami met allemaal soorten vis en onverklaarbare vage ballen wil je niet als ontbijt hahaha. Ik eet een paar hapjes vis en de twee blokjes fruit. Naast me zit een Thaise mevrouw met haar moeder. Als ze ziet dat ik het ontbijt nauwelijks gegeten krijg, moet ze moeite doen om haar giechellachje in te houden. Ze zegt me dat ze samen met haar moeder morgen naar de marathon gaat. Zij en haar moeder gaan ook hardlopen. Mevrouw 10 en oma 5! Vond t wel lachen van dat omaatje.
Ik krijg haar nummer en mag haar bellen voor als ik tips over chiang mai wil. Ook vraag ik haar eea over de overleden koning. Ze dragen idd allemaal zwart of witte kleren. Of donkere kleuren. Als je felle kleuren draagt val je echt op vertelt ze me. Ze verwacht dat dit voor een periode van 1 jaar zal zijn. Alles staat hier in het teken van de koning. Daar kom ik ook weer achter als ik op chiang mai land. Overal altaren, posters, ledschermen, mensen in donkere kleren. Mensen die zo'n rouwstrikje opgespeld hebben (ziet hetzelfde uit als het zwarte MH17 strikje zeg maar).

Op de luchthaven koop ik een simkaartje en neem ik de autobus naar het hostel. Het is een super lieve chauffeur. Die maar blijft rondrijden om t adres te vinden. Net op het moment dat ik wil bellen, heeft ie het gevonden.
De meneer van het hostel herkent me ng van april. Hij moet weer even een fotootje maken voor op zijn Facebook.
Ik krijg een vier persoons kamer! Wow! Zo snel als kan spring ik onder de douche (iehhhhh koud!!!!!!) en ga dan naar bed voor even een dutje. Het is inmiddels 1 uur s middags en ik slaap een uurtje. Daarna bel ik nog even met het thuisfront. Stuur ik nog wat appjes en maak ik me klaar om de stad in te gaan. Ik bedenk me dat ik Clay café studio nog es ga opzoeken. Waar ik in april vaker kwam en waar die ceremonie toen was. Ik loop en loop maar kan t niet vinden. Ineens uit t niets: hello my friend! Where are you going? De man van het hostel. Hij zegt dat de mevrouw van dat terrasje goede vriendin van hem is en zegt me achterop de scooter te zitten. Hij wil me wel even brengen. Ondertussen zie ik dat ik gewoon rondjes heb gelopen hahahaha.
Bij het terras herken ik mevrouw meteen. Dus ik leg vol enthousiasme uit dat ik er in april was. En die ceremonie na nieuwjaar. Kijkt ze me heel vreemd aan. Nee ze herkent me niet hahahahaha. Als ik later een foto van toen wil laten zien, is mevrouw naar de markt.
Het is inmiddels kwart voor 5 en ik bestel groene curry met een smoothie. Als ik het eten krijg ziet het eruit als sla met tonijn. Ik ga d'r vanuit dat dit misschien dan iets van voorgerechtje is. Maar voor de zekerheid begin ik nog niet te eten. 5 min later komt het meisje aansnellen. Ja dit is niet wat je besteld hebt. Heb je ervan gegeten? Hahahahaha. Snel neemt ze t mee en 5 min later komt de curry. Pittig!

Dan ga ik weer terug naar hostel. Want had me bedacht om even iets langs aan te doen (is nu alweer donker) en dan misschien nog even een voetmassage te nemen daar waar ik in april ook was. met mijn telefoon ben ik wat in de weer tot ik een uur later wakker word! In slaap gevallen. Inmiddels is het 7 uur en hartstikke donker. Ik besluit vanavond maar even een chillavondje ervan te maken en hier te blijven. Krijg de fut niet meer opgebracht om nu nog de stad in te gaan. Hopelijk morgen weer helemaal fit!

Xxx

Ps. Degene die me nog hadden geappt/gesmst: heb alleen m'n oude 4s mee met een Thais nummer. Huidige tel thuis gelaten. Maar toch bedankt;)

Pss. De batterij van m'n telefoon is echt super super snel leeg. Luke zei al: oude tel met nieuwe update. Tips zijn welkom om tel langer mee te late gaan haha. Lara zei al; helderheid op minimaal enzo. En heb energiebesparing modus al aan.

  • 26 November 2016 - 15:59

    Jeannette:

    Leuk om zo "mee te reizen"... geniet ervan ...

  • 26 November 2016 - 19:52

    Suzanne:

    Lieve Lobke,
    Ik had je inderdaad vrijdagochtend nog een appje gestuurd, wist niet precies hoe laat je zou vliegen, maar ik kreeg al zo'n vermoeden dat dat heel vroeg was!
    Super jammer dat we elkaar niet meer gesproken hebben voor je reis, maar als je terug bent maak ik het goed! Dan eindelijk weer eens uitgebreid bijkletsen! En tot die tijd vermaak jij je zo te lezen wel en ik ook, met jouw verhalen :) Super leuk dat we je weer kunnen volgen!
    Heel veel plezier en dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 33858

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: