Dinsdag 29 november: Thaise boksles - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 november: Thaise boksles - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 november: Thaise boksles

Blijf op de hoogte en volg Lobke

29 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Zoooo eindelijk kan ik mededelen dat de eerste goede nacht heeft plaatsgevonden! Omdat ik dus vandaag vroeg op moest, heb ik d'r gisteravond twee temazepammetjes tegenaan gegooid hahahaha. En ja hoor: was helemaal onder zeil! Zalig! Dus heb een goede 8 uur slaap gehad. Vanmorgen om half 8 werd ik wakker. Kleedde me snel om en zocht het guesthouse van Julia op zodat we samen naar de boksles konden gaan. Ik kocht een sandwich in 7eleven en Julia wat bananen (een paar kon niet dus moest ze de hele tros kopen hahahah). Ik proefde er een: super lekker. Van die hele kleine banaantjes.
Toen namen we de red car omdat we t anders niet zouden halen. Toen we t gebouw vonden bleek ergens op een verdieping boven de school te liggen. Zag er vreemd uit. Een soort mecc ofzo maar dan 100 x sjmoetsiger hahaha. Ik voelde me wat onwennig daar tussen die Thaise boksers omdat ik nog never nooit had gebokst (ofja, laatst een lesje van Luke, maar toen voelde ik me ook al niet helemaal een boksheld) en dit was natuurlijk een andere stijl. En daar begonnen we dan. 15 min touwtje springen. Oh my god, toen al gesloopt. Daarna stretching en techniek aanleren. Ik kreeg bijna privéles met twee anderen omdat we de enige linkspootjes waren. Het trappen met rechts deed behoorlijke pijn omdat ik er best wel een grote blauwe plek op had (Luke, dat was nog steeds die van toen ik tegen de onderkant van de bank opliep). Dus kreeg ik soort van dikke kous om mijn rechterbeen. Dat hielp wel echt!! Daarna moesten we oefenen op de mannen met de bokskussens op hun handen. Dat was echt leuk. Maar mega intensief! Ik kon op een gegeven moment niet meer en ik moest een paar keren 'verplicht' water gaan drinken van de leraar haha. Daarna moest ik op een boks hangzak oefenen (beetje saai). Als afsluiting weer stretchen. En de twee uren waren alweer voorbij. Ik was finaal afgepeigerd. Voelde al aan m'n benen dat lopen moeilijk ging en ik vrees dus het ergste voor morgen. We besloten wel vrijdag weer te gaan omdat t zo leuk was.
Een heerlijke douche later fietste ik (met de gehuurde fiets) weer naar Clay studio coffee om Julia te treffen. Voor mijn gevoel at ik veel maar had ik erna weer honger!!!! Boterham met creamcheese en avocado, een kommetje yoghurt fruit en muesli en een verse smoothie. Daarna kwam Maria (Spaanse meid die Julia had leren kennen en die ook mee boksen was) erbij zitten. We aten, kletsten wat en even na drie vertrokken Julia en ik naar haar hostel zodat zij ook een fiets kon huren. Samen fietsten we de stad door. We wilde vandaag namelijk een massage proberen bij de blinden. Een massagebedrijf die alleen maar blinde mensen in dienst heeft. Eenmaal aangekomen besloten we alleen voor de voetmassage te gaan. Omdat we ons lijf steeds meer begonnen te voelen. Het is echt zooo vreemd: als ik alleen al over de huid van m'n linkerbeen wreef, deed t gewoon pijn. Alsof m'n hele linkerbeen onder de blauwe plekken zit.... Vaag!! Heb natuurlijk wel veel getrapt met links vandaag.
Het was wen bijzondere ervaring, dat wel. Maar ik moet bekennen dat ik betere voetmassages heb gehad.... De voeten deed ze te zacht, terwijl m'n kuiten en schenen waren zo gevoelig dat elke aanraking pijn deed. En ik dus t gevoel had dat ze daar heel ruw te werk ging.
Ik gaf haar wel wat fooi omdat ze wel echt heel lief was (ik trok op gegeven moment mn been weg van de pijn, waarop ze zegt: solly solly does it hurt?)
Na de massage waren we zeer hongerig en gingen we eten in een restaurantje wat Julia aanbeveelde.
En ik snap nu wat Luke bedoelt met dat ie koriander zo vies vindt.... Goeiemorgen zeg!!! Het was een complete koriander salade!!!! Heb met moeite de helft opgekregen. Maar gelukkig had ik vooraf een tomatensoepje gegeten en heb ik als toetje nog mango met plakrijst besteld. Jamjam.
Na het eten fietsten we terug Nasr het hostel. Het was inmiddels al donker buiten. Gelukkig deed m'n voorlicht het wel haha m'n achterlicht dus niet. Ik nam afscheid van Julia (we treffen ons waarschijnlijk donderdagavond weer) en zocht de weg terug naar het hostel. Serieus, ik voel me zo ontzettend veilig hier in chiang mai. Geen haar op m'n hoofd dat ik thuis alleen in donkere steegjes zou fietsen, hier met gemak. Heerdt gewoon fijne sfeer. En met dat boeddhisme: de Thai zijn zoooooo netjes en eerlijk opgevoed. Ben nog nooit een slechte Thai tegengekomen.... Serieus!
In het guesthouse nam ik wederom een lekkere douche en nam ik me voor om een lekker relaxavondje ervan te maken. Ff met kyra, Eveline en Luke gebeld en m'n blog weer ffkes bijwerken. Morgen ga ik lekker relaxdagje houden. Misschien even luieren/zonnen en boekje lezen in het park en 's middags naar de kapper even m'n koppie bijknippen.
Niet om jullie jaloers te maken (maar ik doe het toch) het is hier 29 graden. Morgen 30 en volle zo'n haha.

Oh en Shirley: cadeautje nummer twee heb ik opengemaakt! Niet dat t officieel al de tweede week is, maar het is in die zin wel na het weekend dus de volgende week is ingegaan. Hahahaha super leuk! Ik ben momenteel aan het smikkelen van chocolademunten in bed haha jamjam. Thanks lieverd! Ik probeer de video van het boksen even te embedden... Weet niet of het lukt.

Xxxxxxxxx


  • 29 November 2016 - 22:27

    Nadine:

    Heej schoonzusje,

    Wat een leuke berichten allemaal. Je schrijft het zoals je praat echt te leuk. Kan me er meteen een voorstelling van maken.
    Het ziet en hoort zich allemaal erg leuk aan. Geniet ervan en van die massages word ik een beetje jaloers. Maar als je terug bent ben jij helemaal zenn en mag je mij eens masseren

  • 30 November 2016 - 08:58

    Bionda:

    Wat een leuke verhalen allemaal! Gelijk heb je over die koriander... bah!

  • 30 November 2016 - 15:04

    Kyra:

    Hi sexy schatje!

    Hier ben ik dan eindelijk!
    Je verhalen zijn weer te gek en mega lach-aanstekelijk!

    Wat zie je cool uit op dat boksfilmpje, lekker wijf!

    Ik mis je!
    Bel me snel kunnen we over privé-dingetjes kletsen!

    Trouwens: zo hilarisch wat je schrijft over koriander...Luke ik geef je groot gelijk! Ik zeg altijd tegen rik: alsof ik zeep ben het eten!

    Dikke poen!

  • 01 December 2016 - 23:23

    Lars:

    Haa Lobke!

    Superleuke verhalen!!

  • 01 December 2016 - 23:25

    Lars:

    Ben benieuwd naar je volgende Thai bokles!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 33964

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: