woensdag 13.04: de tempel en het witte armbandje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu woensdag 13.04: de tempel en het witte armbandje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

woensdag 13.04: de tempel en het witte armbandje

Blijf op de hoogte en volg Lobke

13 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Wat een leuke dag heb ik vandaag gehad. Ik tref Merthe in het guesthouse. Een bijzondere, maar lieve meid. Ze ziet eruit als 35, maar is in werkelijkheid 46. Ze is professioneel piercer (of hoe zeg je zoiets) en volgt hier in Thailand cursussen thaise massage. Ze heeft zelf overal tattoos en een pierci9ng boven haar bovenlip en van die stretchers in haar oren. Ik zeg wat ik ga doen vandaag en ze wil wel met mee naar de wat doi sutep. we nemen de rode autobus en gaan de bergen in. Eenmal daar is het zo mooi, zo'n relaxed sfeertje ook. 300 treden omhoog en dan kom je bij een mooie tempel uit. Okee, ik heb mooiere tempels gezien, dit waren wat meer boeddha's bij elkaar en wat kleiner allemaal. Maar het was gewoon zo'n leuk sfeertje omdat het nieuwjar was. Je kon knielend anasluiten in een rij om een zegening te krijgen van een monnik. Je gaf een kleine donatie, maakte zo'n gebaar met de handen voor je gezicht en dan kreeg je een gezegend armbandje. Dus ik deed met de locals mee. Was echt interessant om mee te maken. De monniken hier staan ook echt heel erg in het leven, niet zoals bij ons dat ze achter gesloten deuren leven.

Na de tempel liepen we wat rond bij wat kraampjes en aten we wat. Ik kocht van die hele coole bellen. Daarna een heerlijke ijskoffie gedronken en rond 5 gingen we terug. Het was echt een leuke dag. We namen de rode auto terug, mar moesten wachten op andere klanten......... en het duurde maar en duurde maar............ op een gegeven moment moesten we overstappen op een aander busje dat al bijna vol was. De eerste man had ons beloofd: voor 60 baht naar het oude centrum. Maar de tweede bus waarmee we uiteindelijk gingen moesten we ineens onderan de bergen eruit!! Nee!! zeiden we. De andere mana beloofde ons naar oude centrum te brengen. Hij werd echt boos op ons: ' now you pay 40Baht and take other red car'. Wij bleven bij ons standpunt en we bleven dus gewoon zitten. We zeiden dat we niet uit zouden stappen omdat het vanaf dat punt namelijk 1 uur lopen was tot aan guesthouse. Maar toen hij echt boos werd zijn we maar uitgestapt en zeiden we dat hij 'not nice' was. We betaalden de 40Baht en hielden keer op keer tevergeefs andere rode busauto's aan. Niemand wilde ons naar oude centrum brengen. Waarschijnlijk omdat het verkeer echt helemaal vast zat en iedereen emmers water in de auto's gooide. We liepen en lipen maar door en uiteindelijk hebben we toch een kunnen vinden. We maakten een goed prijsje: Hij wilde eerst meer maar we smeekten: pleaaaaaaaaaase we are now so wet (serieus we hadden al veel emmertjes over ons heen gekregen). okay okay zei hij en we stapten in. Maar werkelijk: we reden zo het feestgedruis in. op een gegeven momente zette een thai een dranghek midden op de weg zodat onze auto niet verder kon rijden. Vervolgens werden er liters en emmers vol water naar binnen gegooid. Waren echt zeikenat pffffffffff.

Eenmal terug @ hostel waren we twee verzopen katjes. We namen een super snelle douche en gingen een hapje eten. Daarna nam ik wederom een massage. Ditkeer alleen voetjes. en merthe ging na het eten een stukje lopen. Een klein probleempje: mijn dikke teen was beetje aan het ontsteken. Ik had het al gezegd tegen de massagemevrouw mar volgens mij vergat ze het. Dus oneens tijdens de massage, gillen: AUUUUUUUUUUUUUUW! zegt ze: ' ohhhhh, solly solly!' hhahaha echt schattig. Een andere mevrouw nam erna mijn andere voet onder hnden en ze zei dat ze mijn teen wel even zou repareren. Eigenlijk wilde ik dat niet (vooral na het verhaal van ome guus @ strand in thailand, dat ze soms niet zo hygienisch zijn met de materialen). Maar voor ik iets kon zeggen had ze haar materialen al in mijn teen gezet. Ze knipte/sneed een stuk huid weg, vervolgens een stukje nagel en vervolgens deed ze er alcohol op. en okee, het was even auwaa, maar mijn teen voelde erna al zoveel beter! Daarna ging het oude dametje mijn hele lijf na met tijgerbalm. Op alle plekken waar ik was gestoken werd iets gesmeerd. Ik vergeet hier regelmatig de muggenspray, dus ik zat onder de plekken. Na de massage ging ik lekker nar bed. De dag erna kwam de tuk tuk me vroeg ophalen om naar pai te gaan.

xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 33959

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: