zondag 01.05 op naar de nachttrein - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu zondag 01.05 op naar de nachttrein - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

zondag 01.05 op naar de nachttrein

Blijf op de hoogte en volg Lobke

01 Mei 2016 | Thailand, Surat Thani

Nog voor de wekker van 7 uur word ik al om half 7 wakker. Ik pak mijn tas in, neem nog voor de zekerheid een douche (omdat ik niet zeker ben of het me gaat lukken voordat ik in de nachttrein ben). Daarna neem ik afscheid van de lieve engelse eigenaresse en ga ik samen met Emma ontbijten @ coconut Monkey (zelfde als gisteren hmmmmm). We komen aan als de keuken opengaat. Nemen een heerlijk ontbijtje en wat leuke fotootjes en lopen erna naar de pier waar ik de boot moet nemen. We nemen afscheid en zeggen dat als we ooit op vakantie gaan naar elkaars land, we dan een verblijfplek hebben voor de ander. Ze woont namelijk in Perth in Australie. Super vet als ik haar verhalen hoorde.

Bij de pier check ik in en zie ik Elcke en Roel weer, gezellig!
De eerste 10 minuutjes ga ik even in de airco binnen zitten, want ik heb het echt warm. Roel heeft hetzelfde idee, Elcke gaat lekker zonnen op het dek. Even later gaan we naar haar toe en kletsen we de hele weg gezellig samen. Bij Koh Pangan (eerstvolgende eiland na Koh Tao) moeten we er weer uit en uur wachten op de volgende boot naar het vaste land. De volgende boot vaart via Koh Samui (tussenstop) naar Surat Thani. Daar moet ik de bus nemen naar airport/treinstation en Elcke en Roel de bus naar het centrum. We nemen afscheid. Echt leuke mensen zijn ze. Heel hartelijk en vol humor.

Rond half 4 komen we aan op het vliegveld. Daar moet een gedeelte van de mensen zijn. Alle koffers worden uitgehaald, iedereen moet zijn of haar koffer pakken en de rest wat blijft staan wordt weer netjes ingeladen (goede strategie hahaha).
15 minuutjes later komen we aan op het treinstation. Daar hebben ze bewaakte tassenstallingen hahaha zoals we bij ons bewaakte fietsenstallingen hebben. Ik laat er mijn backpack achter. Pak de benodigde spulletjes eruit (paar toiletspulletjes) en ga met mijn dagrugzak op pad.

Na even te hebben gelopen zie ik een barretje waar ik een mierzoete smoothie drink en wat kipballetjes eet. Die laatste zijn mwa......... Ik vraag of ik even naar de wc kan. Maar hij zegt wat in het Thai en ik maak eruit op dat ik even 5 minuten moet wachten (omdat ze hem willen schoonmaken ofzo). Na 5 minuten vraag ik weer of ik naar de wc mag. Hij zegt weer iets onverstaanbaars met zo'n wuivend gebaartje. ik snap dr niets van. Dan zegt ie: come come. Dus ik loop mee met mijn rugzak en mijn paspoorttasje om en dan laat ie me de wc zien. De hele wc staat blank met water. Die kan ik dus niet gebruiken. heel grappig want overal waar een wc is, hangt ook douchekop ernaast aan de muur. Alsof je naar het toilet kunt gaan en kunt douchen in ene weg haha. Tijdens het eten zitten er schoolkinderen met uniform aan het tafeltje naast me. Zooooooo schattig! Ik vraag of ik een foto van hen mag maken. Dat mag. En meteen erna vraagt ze of ik haar wil toevoegen op facebook en haar de foto wil sturen. Ik zeg dat ik geen FB heb, maar wel instagram. Dat kan ook zegt ze. Als ze weggaan, zwaaien ze schattig naar me.
Na het eten betaal ik en zegt meneer: sollie sollie toilet. Ik zeg met mijn geleerde thais: majpenlai (geen probleem).
Ik vervolg mijn wandelingetje over de straat waar niets te doen is. Op de hoek van de straat zitten 10 mannen thai boksing te kijken (muay Thai) en roepen me vanaf de overkant van de straat gedag. Met bijpassend gebaar groet ik hen terug en dat vinden ze natuurlijk prachtig. Ze roepen me en ik loop er even heen. Ze willen me laten zien dat ze boksen aan het kijken zijn. Ik vraag hen waar een wc is en moet richting brandweer lopen. Daar kan ik naar de wc. Maar echt: GETVERDEMME! zo smerig!!! IEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Zo'n vieze hangwc. Maarja, wat doe je als je echt naar de wc moet? juist ja, dan ga je gewoon.

Daarna ben ik het internetcafeetje binnengelopen om weer eventjes mail te checken en blog bij te werken. Helaas geen usb poortje om mijn SD kaartje in te doen. Dus foto's volgen later ;)

Ik moet nog een dikke drie uurtjes wachten op de trein. Dus even de 7eleven binnenlopen en nog even wat rondtoffelen.

Na het internetcafe loop ik terug naar het station en eet ik zoetzure kip bij een kraampje op straat. Jamjam. Daarna koop ik bij de 7eleven nog wat beltegoed, gevriesdroogde banaan in zakje voor in de trein, yakult, kitkat en werters original ofzoiets. hmmmm. Dan loop ik langs de kapper en laat ik mijn haar wassen en fohnen (tenminste iets van fris gevoel hahaha). Ze masseert mijn haar tot wel 3 of 4 keer toe. Zalig. Daarnaw word ik 2 keer gefohn en dan gaat ze aan de slag met de steiltang. En ja hoor, waar ik al bang voor was, gebeurt: de hete steiltang tegen mijn oor: tsssssssss......... AAAAAH! 'Sollie sollie!' hihi. Na het steiltangavontuur word ik weer gefohn en zit de haarbehandeling erop. Ik moet 100 Baht betalen en ik maak er 110 baht van omdat ze zich zoveel moeite heeft gedaan. Daarna was ik @ wasbak van wc station even mijn gezicht, handen en onder mijn armen (even de snelle versie hihi). Zo, nu ben ik klaar voor de teinreis. Op het station is het inmiddels gezellig druik met Thai en er staat voetbal op. Iedereen is aandachtig aan het volgen. Ik ga nog eventjes een smoothie drinken @ cafeetje bij station en daar tref ik die twee jongens met die twee meiden weer (die ik ook op straat bij kraampje trof). Blijkbaar reizen ze allemaal alleen, maar zijn ze zich hier samen tegengekomen. Ik weet niet, maar ergens heb ik gewoon een beetje vreemd gevoel bij dit groepje. En vooral als ik ze weer bij drinken tref (volg ik hen of zij mij? hahaha). Maar goed, soms heb je wel es zo'n onderbuikgevoel. Als ze me vanalles vragen geef ik kort antwoord en dan ga ik mijn eigen weg weer. Om 21 uur komt de trein aan. De beveiliger van het station wijst me mijn wagon: nummer 5, bedje 37 (bovenbed). Als ik binnenkom zie ik dat alle bedjes al gereed zijn gemaakt. Ik klim in mijn bedje, maar oh my boeddha: wat gaat dit een helse nacht worden......... erg oncomfortabel en harde geluiden (inclusief klappende deur naast me). Ben benieuwd!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 33862

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: