zaterdag 30.04: relaxdag en BBQ - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu zaterdag 30.04: relaxdag en BBQ - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

zaterdag 30.04: relaxdag en BBQ

Blijf op de hoogte en volg Lobke

30 April 2016 | Thailand, Koh Tao

Om 6.30 uur word ik al wakker. Lekker vroeg. Ik was de laatste kleren uit voor mijn aankomende 2 reisdagen en pak alvast een beetje mijn backpack in. Dan zie ik dat Nicolas en Emma ook al zijn ontwaakt. Samen met Emma ga ik bij Coconut Monkey ontbijten aan de zee. Echt zo mooi!!! Zie foto. Misschien ok wel het meest lekkere ontbijt wat ik hie in Thailand heb gehad: yoghurt met Granola en fruit en een shake met fruit en rode bieten in hhmmmmmm. Daarna gaat Emma naar he tstrandje met de schommel (welke ik haar had aangeraden). Hier komt trouwens 1 keer per dag een schildpad aanzwemmen. Maar niemand weet natuurlijk hoe laat. Heb hem helaas nog niet gezien. Nicolas wel al en is met de schildpad mee gezwommen. Ik ga na het ontbijt mijn ticket kopen voor de boot morgen. Om 9.30 uur vertrek ik. Moet dus al om 8.30 uur op de pier zijn en om 15.30 uur ben ik dan op het station in Surat Thani en dan moet ik dus nog wachten tot 21.00u voor de nachttrein. hoop dat er nog wat te doen is in de buurt van het station morgen.
Daarna ga ik nog even terrasje pikken en neem ik weer een sapje en schrijf ik mijn dagboekje bij. Daarna ga ik naar het internetcafe om mijn blog weer bij te werken: ik mail het eerste hostel van bangkok (here hostel) om te vragen of ik daar maandag mijn spullen mag laten staan en me daar ook even mag douchen voordat ik naar de luchthaven ga. Zodat ik lekker fris en fruitig de nacht inga ;)

Vanmiddag ga ik er een verwenmiddag van maken. Ik neem wat massages, pedicure en gezichtsbehandeling. Alsof ik na 4 weken nog niet ontspannen genoeg ben hahaha. Ach, ik moet er maar van profiteren nu ik nog hier ben ;)

Vanavond hebben we BBQ op guesthouse. De Engelse eigenaresse heeft deze georganiseerd. Ben benieuwd. Zal wel gezellig worden ;)

Ah en ik heb al een reactie van het here hostel in bangkok terug. Ik mag er mijn backpack achterlaten en een douche nemen. Gratis. Moet alleen 40 Baht betalen voor de handdoek. Helemaal prima. En natuurlijk krijgen ze een fooi van me haha.

De rest van vandaag werk ik later bij. Oh en nog een leuk nieuwtje: mijn doos die ik had verstuurd met de post is al aangekomen bij mijn ouders hahaha. Serieus, minder dan 2 weken!;) En het grappige is: de doos is nog eerder aangekomen dan het kaartje naar mn zussie.


Ik ben in elk geval zooooooo blij dat ik deze reis heb kunnen en mogen maken! Heb zoveel geleerd, ontdekt en ervaren. Voel me zo thuis hier! En het alleen reizen: dat smaakt echt naar meer ;)
Ben ook zo blij dat ik mijn telefoon thuis heb gelaten. Mijn digitale detox was geweldig hahaha. Ik raad iedereen aan om eens EEN vakantie in je leven zonder smartphone door te brengen. Het is misschien eventjes afkicken en wennen, maar je krijgt er zoveel moois voor terug, geloof me;)


Na het internetten ga ik weer lekker lunchen bij coconut Monkey. Een of ander biologisch/organisch eetbarretje.
Aparte smaak maar toch wel lekker. Daarna ga ik naar de guesthouse, douche ik lekker en eet ik paar stukjes mango met Emma. Daarna ga ik voor de massagemiddag. Ik nam een voetscrub: kreeg mijn hele voeten ingewikkeld met watten met bepaald spul waarbij je huid losweekt van je voeten. Erna werden ze gescrubt. Had blijkbaar klein wondje op mijn rechtervoet, want dat spul prikte super in mijn voet op die plek haha.
Na de scrub kreeg ik de gezichtsbehandeling. En als laatste de kokosolie massage. Hmmmm. Wel een aparte ervaring, want bijna alles werd gemasseerd haha. Na de massage nog mijn teennageltjes lakken. Had een mooi prijsje gemaakt, maar voor het lakken van de nageltjes wilden ze nog wel 100 baht extra hebben. Prima, dacht ik. Dus toen ze zeer zorgvuldig bezig was, was ik heel benieuwd naar het eindresultaat met het flitsend kleurtje wat ik had uitgezocht. Maar wat bleek: echt super slecht gelakt hahahaha. Ik had allemaal van die nagellak bobbels op mijn nagels. Heel lellijk. Ik denk dat het kwam door de oude nagellak en anderzijds ook doordat ze niet lang genoeg wachtte na de base coat, die was nog niet opgedroogd. Dus met bobbelende nagellak op mijn tenen zat ik daar, te wachten dat het zou drogen. Tijdens het drogen zag ik dat de kleine teen nog niet helemaal goed gelakt was. Dus ik vroeg of ik dit zelf even mocht bijwerken. Over de rest durfde ik niet veel te zeggen omdat ze zo haar best erop had gedaan. Het andere mevrouwtje deed haar bril op en kwam inspecteren. Non-verbaal 'verstond' ik precies wat ze zei: je hebt het kris kras gelakt en niet netjes recht. en ze begon te lachen. Ik lachte hartelijk mee, omdat ik precies wist wat ze tegen de nagellak mevrouw zei. Toen ik klaar was en wilde betalen gaf de mevrouw aan dat ik de nagellak niet hoefde te betalen. Lief. Ik betaalde 900 baht voor al mijn massages en de klonternagellak en ging even wat drinken halen @ supermarkt. Ik haalde de drie massagemevrouwtjes ook een blikje icetea. Ging terug en gaf het hen. Dit was namelijk de laatste massage bij hen.

Daarna ging ik super relaxed terug naar de guesthouse. Even optutten en toen naar onderen voor de BBQ. Daar de hele avond super gezellig met Emma gekletst. En toen iedereen aan het einde van de avond langzaam naar huis vertrok, ging ik slapen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 April 2016 - 21:57

    Jeanny En Willie:

    Lieve Lobke,
    Wat een mooie verhalen en volop genoten van t mooie Thailand en de lieve mensen.
    Scooter tripje...waaghals!
    Massages zul je wel missen!
    Maar nu willen we je toch heel graag weer knoevele
    Hele goede reis en veilig thuis.
    Dikke knuffel xxxx

  • 01 Mei 2016 - 11:43

    Liane:

    Lieve Lobke,
    Wat heb jij een fantastische reis gemaakt! Wat een ervaringen neem je mee terug!
    Hier kun je wel even op teren, en lang van nagenieten!
    Wij hebben in ieder geval met veel plezier je verhalen gelezen en de foto's bekeken. Je kunt een boek gaan schrijven want je schrijft op een manier dat het lijkt of wij met je meereizen

  • 01 Mei 2016 - 11:46

    Liane:

    Wij willen je nog een hele goede reis terug wensen en zijn benieuwd naar je " live verslagen"
    ( dit was net niet geplaatst)
    Liefs, Leo en Liane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 33866

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: