Vrijdag 16 december: wandeldag door de stad - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 december: wandeldag door de stad - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 december: wandeldag door de stad

Blijf op de hoogte en volg Lobke

16 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag een dagje met ruby. Om half 11 sprake we af bij Clay studio. Ik was van t Limburgs kwartiertje omdat ik nog ff met Luke belde. Maar eenmaal daar bleek ruby van t Chinees half uurtje hahaha flink na 11en was ze er pas. Ik had intussen al m'n ontbijtje op en we besloten naar de markt te gaan. Eenmaal bij de markt in een islamwijk bleek dat we d'r eigenlijk wat te laat waren. Ze waren al op aant ruimen haha. Daarna nam ruby me mee naar een superbekende en goede bakker. Bleek een Chinese bakker te zijn. Familiebedrijf van 100 jaar oud. Moet zeggen dat ik t mwa vond. Maar er stond inderdaad een lange rij Thaise mensen. Ik at broodje met Soete bonen erin (smaakte precies zoals broodje bapao maar dan met ode bonen papje in het midden). Van ruby moest ik de vage deegdingen proberen met varken i. Maar ik vond t echt heeeeel vreemd ruiken en smaken. Alsof t deeg nog niet gaar was en t vlees te kort gestoomd ofzo. Ik kreeg t nauwelijks gegeten..... Toen ruby niet keek heb ik zelfs stukje weggegooid (sttttt.....;) )
Daarna gingen we naar nana bakery. Een Franse bakker met vers gemaakt brood. Echt lekker. Ik kocht een klein quiche taartje en een heel zuurdesembrood.
Na nog wat rondgelopen te hebben ging ruby terug naar haar guesthouse om te slapen. Ze moest namelijk om 6 beginnen met werken. Ik ging te voet terug naar m'n guesthouse. Moet zeggen dat ik vandaag aardig wat gelopen had dus voelde t inmiddels wel aan m'n benen en voeten. Vanuit guesthouse liep ik naar het park, gleed ik uit over een hondenhol (kon me nog net opvangen, wist niet dat drollen zo glad konden zijn!) en nam van 5-7 een voetmassage in het park en erna een Thaise massage. Heerlijk. Toen ze hoorden van m'n Thaise massage opleiding, pakte eentje m'n hand en begon me vanalles bij te leren. Na haar sessie moest ik mijn geleerde dingen vanuit school op haar hand showen en dat terwijl de ander m'n voetjes masseerde. Leuk hahaha.
Na de massage was het al donker en had ik inmiddels goede honger gekregen. Ik ging naar de eetkraampjes in de stad en bestelde weer een wrap kip kebab. Achter me stond een Belg te wachten en uiteindelijk heb ik samen met jonathan bij het kraampje aan tafel gegeten en gezellig gekletst. Na de wrap had ik nog steeds enorme honger dus bestelde ik tweede die ik al lopend naar m'n guesthouse opat. Morgen de voetreflexologie opleiding! Zin in!!!!!

Oh en vandaag heb ik weer de paraplu laten liggen ergens pffff. Nu de paraplu die ik voor de eigenaar had gekocht omdat ik de vorige was kwijtgeraakt van hem. Grrrr.....

  • 17 December 2016 - 14:47

    Bionda:

    Lekker al die massages! Heb je de plu vaak nodig gehad of valt het weer mee?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 33876

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: