25.04: op naar Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu 25.04: op naar Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

25.04: op naar Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Lobke

25 April 2016 | Thailand, Koh Tao

Vandaag op naar Koh Tao.

Om 5.30 uur ging de wekker......... iehhhhhhhhhhh! Isabelle dacht dat ik weer in slaap was gevallen nadat ik wekkertje had uitgeduwt (was niet zo, moest even half minuutje bijkomen haha). Dus ze riep verschrikt: don't fall asleep again (met zo'n schattig frans accent). No no, zei ik. en ik stond op. Ik nam afscheid van haar (had haar wat geld achtergelaten met een briefje om een lekkere smoothie te drinken omdat ze me vaak haar laptop heeft geleend). Toen om 6 uur werden we eerst opgepikt door een open auto. Toen aan einde van straat overstappen op minivan. Deze zou ons naar de bus brengen en dan met de bus naar de kust voor de boot. Ineens zag ik dat minibusje stopte bij de bushalte van surat thani (waar ik de ticket voor nachttrein heb geboekt). Maar ik was beetje stom geweest want ik had op dat station beter het ticket voor de trein vanuit Chumpon kunnen boeken (me niet gerealiseerd dat het station van Chumpon veel dichter bij het eiland ligt waar ik naartoe ga en dus ook weer dichter bij bangkok). Dus bij het station stapten wat mensen uit. De backpacker die ik had leren kennen moest erg naar de wc dus ik dacht: weet je wat: ik maak van een nood een deugd, ik ga meteen mijn ticket proberen te ruilen. Dus ik zeg tegen de chauffeur: wacht aub 5 minuten! Dat was dus blijkbaar echt niet de bedoeling. Ik verzon maar even dat ik naar wc moest en rende super snel naar loket. Daar waren mensen voor me uitgebreid hun ticket aan het boeken. Ik wachten en ineens hoorde ik achter me heel hard schreeuwen. Meneer de buschauffeur was super kwaad op me dat ik dat had gedaan haha oeps........... ik snel teruggerend. Ik zo: yeah sorry but i have to change my ticket. Hij was echt pislink......... whaha. Nja, jammer dan van ticket, dan probeer ik wel wat anders. Ik stapte in en eenmaal bij de bushalte moesten we overstappen op zo'n grote airco bus. Deze bus bracht ons uur later weer naar de speedboot. We gingen op de boot om 10.15 en om 14.15 kwamen we aan op koh Toa (3 uren op boot en 1 uur wachten op koh pangan. We gingen eerst naar koh samui, toen koh pangan en daar moesten we uur later andere boot nemen naar koh tao).
Ondanks de verhalen van rustig eiland, vind ik het redelijk druk. Maar dat komt misschien ook omdat ik dichtbij drukkere gedeelte lig. Maar het hostel is echt helemaal geweldig en ligt wel echt super rustig. Als je namelijk van het rustige gedeelte loopt naar de eerstvolgende winkeltjes kom je namelijk in drukke gedeelte.
Eiland is maar 4 km lang. Dus ik ga morgen ook es op zoek naar andere gedeeltes van het eiland. Misschien handig om vroeg op te staan en te gaan wandelen. De enige vervoersmiddelen hier zijn de taxi (super duur hier), de scooter (veel ongelukken dus ga ik maar niet doen) en de benenwagen (dus die laatste neem ik morgen hihi). Het hostel is echt gaaf want ik heb weer eigen bamboohutje. Heel fijn. en super lekker bed (de matrassen zijn hier in thailand normaal heel erg hard).
De mensen vind ik hier helaas wat minder aardig in vergelijking met chiang mai (noorden). Maar goed, zoals ik eerder al schreef, moet ik altijd even 'erin komen' als ik ergens nieuw ben hahaha.

Vanmiddag was de mevrouw van guesthouse zo lief om me eventjes af te zetten @ strand met de scooter. Ze komt uit engeland en runt samen met haar man het guesthouse. Op het strand heb ik op bedje gelegen voor 200 baht en dan kreeg je 2 drankjes. Water is echt super lekker warm!;)
Om 5 uur sloot het strand. Terug wilde ik lopend doen (had mijn wandelschoenen al meegenomen, want op teenslippers wordt dat ietsje lastiger) maar toen zei een zwitsers meisje: spring maar achterop ik zet je wel af. Wat zijn zwitserse meisjes toch lief hahahahahahaha. Ik vertelde haar snel het verhaal van vliegveld bangkok van haar landgenoot ;)

Erna lekker douchen en even het 'drukkere gedeelte' ingelopen en even snel internetcafe opgezocht.

voor een sfeerimpressie: http://www.booking.com/hotel/th/the-earth-house.nl.html

zo nu ga ik maar es stoppen en hapje eten.

Thanks weer voor de lieve reacties iedereen!!!!!!! ;)

Na het eten ging ik terug naar het hostel. Daar zit de eigenaresse met wat gasten te kletsen. Ik ga er even bij zitten en we kletsen wat. Later komt Ollie aangewaaid. Een vriend van de eigenaresse uit zwitserland die hier een eigen bedrijf heeft (scooterverhuur). Hij heeft iets te veel op (vandaar dat ik hem vanaf nu Ollie de olijke drinker zal noemen) en zet hard een rock&roll plaat aan hahaha. Hij zegt dat hij me wel een keer mee op sleeptouw wil nemen op het eiland. Ik ga lekker vroeg slapen want ben erg moe.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 25 April 2016 - 14:01

    Lotte:

    Hi Lobke!
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik vandaag pas al je verhalen heb gelezen. En ik heb me kapot gelachen! Heel veel herkenbare dingen, maar ook heel veel 'lobke-dingen' (in a good way ofcourse).
    Geniet er nog van! Kan niet wachten om je verhalen irl te horen ;)!
    XO

  • 25 April 2016 - 19:12

    Anke:

    Lekker relaxen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 33969

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: