26.04: De lange wandeling die te warm was - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu 26.04: De lange wandeling die te warm was - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

26.04: De lange wandeling die te warm was

Blijf op de hoogte en volg Lobke

26 April 2016 | Thailand, Koh Tao

Om 8 uur word ik wakker. Heb echt zalig geslapen. Ik schat dat ik rond een uur of 10 al sliep. Ik bestel een ontbijtje. Echt grappig, is een soort van thuisbezorgd.nl van Thailand. Ze hebben menukaart @ guesthouse en ze bellen dan naar Zanzibar (restaurantje in stadje) en dan wordt het afgeleverd en de prijs kwaliteit verhouding vind ik echt super! Smaakt echt super goed, maar ik vind wel een Thaise zwarte haar in de muesli/yoghurt/fruit hahaha. Na het ontbijt maak ik een wandeltocht. Eerste stuk is vreemd, want ik moet door verschillende resorts lopen. Daarna wordt het pad steeds minder verhard en kom ik bij een super mooi uitzicht waar ik even alleen op een rots vertoef, uitkijkend op de zee. Daarna kom ik uit bij een super leuk strandje. Daar ga ik even liggen onder de palmbomen en zwemmen. Na deze tusesnstop loop ik weer verder en eet ik wat bij een barretje onderweg MET zeezicht ;) Na het eten wandel ik weer verder en wordt de weg super steil en super heet (midden op de dag) en mijn water is op............. iehhhhhhhhhh Het wordt heter en heter en mijn truitje voelt aan alsof ik net uit de douche kom. Even heb ik een moment enorme spijt dat ik deze wandeling op het heetst van de dag ben gaan maken, en ik niet meer water mee heb genomen. Maar dan zit er weer een klein boeddaathe op mijn schouder: TOETTOETTTTTTTTTTTT! hoor ik achter me. Een donker gedaant rijdt me tegemoet. Hij lijkt me een kruising tussen een Thai en een neger. Hij vraagt waar ik moet zijn: bij het eerstvolgend barretje zeg ik (als ik maar kan drinken hahaha). Spring maar achterop zegt ie. Dus hoppa, daar gana we. Als hij van de verhaarde naar de onverharde weg overgaat, veert de scooter de lucht in en ik veer mee de lucht in....... Ik houd mijn hart vast. Hij zet me netjes af po de verharde weg waar ik wat drinken kan kopen. Ik bedank de Thaineger en hij rijdt weg. Ik koop in een vaag winkeltje (het ziet er namleijk niet uit als een winkel) wat drinken en loop terug naar mijn guesthouse. Met een rooie kop en een truitje dat ik zowat kan uitwringen kom ik aan. Zo, nu eerst ff relaxen. Bij mijn hut chill ik een beetje, schrijf ik in mijn dagboekje en neem ik erna een lekkere koude douche (ofja, de douche hier is altijd koud, hij kan alleen maar aan en uit worden gedraaid haha). Daarna loop ik het plaatsje ff in en koop ik een bikini en wat lekkers. bij een ander internetcafeetje lukt het me om wat af te dingen (echt prijzig namelijk). Dus daar ga ik een dezer dagen even alles bijwerken. Ik ga terug naar het guesthouse en bestel daar eten. Jamjam lekkerrrrrrrrr. Er zijn ineens veel mensen aan de bar en later komt olly de olijke drinker ook weer langs. Hij trakteert ons groepje (het finse koppel, zijn vriend en mij) op een shotje en we kletsen wat met zijn allen. Niet al te laat ga ik slapen want ik moet morgenvroeg om 5.20 uur alweer op omdat ik naar de zonsopgang ga kijken @ mangobay.

  • 29 April 2016 - 13:46

    Jérôme:

    Klinkt goed Lobke, die hitte herinner ik me ook nog goed! Ik ga snel verder lezen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 33974

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: