28.04:de stelende thai&het witte strand blauwe zee - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu 28.04:de stelende thai&het witte strand blauwe zee - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lobke - WaarBenJij.nu

28.04:de stelende thai&het witte strand blauwe zee

Blijf op de hoogte en volg Lobke

28 April 2016 | Thailand, Koh Tao

Vanmorgen om 7 uur werd ik al wakker. Vandaag even een lekker chill dagje @ strand. Ik waste wat kleren uit en bestelde erna een ontbijtje en ging even naar de 7eleven (albert heijn van thailand) om wat water te halen voor mijn wandeling naar het strand. @ 7eleven liep een thai menneke rond (ik schatte hem een jaar of 7). Met zijn tandjes probeerde hij ene zakje snoep open te trekken maar ik zag aan hem dat het hem nauwelijks lukte. Hij liep zonder boeh of bah naar me toe, duwde het zakje in mijn handen (wat al wat doordrent was met zijn spuug) en wachtte geduldig af totdat ik het openmaakte. Er liepen verschllende volwassen Thai in de 7eleven dus ik ging er vanuit dat zijn pappa en mamma zijn zakje hadden gekocht. Toch had ik ergens een beetje een onderbuikgevoel dus ik maakte het zakje niet zelf open maar wees hem naar de inkeping waar hij het kon openmaken. Hij volgde mijn instructie op, maar vervolgens stuitte hij op het volgend probleem: de volgende sluiting (zo een waarmee je zakjes lucht en waterdicht mee kunt afsluiten). Weer duwde hij me het zakje in mijn handen. Ik opende toen toch maar de sluiting voor hem en gaf hem het zakje terug en 1 minuut later kon ik aan de reactie van het winkelpersoneel opmaken dat hij het zakje had gestolen. Ofja, hij was in de weinkel gaan smikkelen en smullen van 'zijn' snoep. Hij wilde niet naar buiten en het personeel wist duidelijk niet wat ze met hem aanmoesten. Een beetje medeplichtig voelde ik me wel haha, maar gelukkig wordt de Thai niet snel kwaad en dus ook niet op de mini thai dief ;)

Na de 7eleven maakte ik weer de wandeling naar het strand (die ik eergisteren ook had gemaakt). Strand lag ongeveer op de helft van die wandeling en na het strand kon ik dezelfde weg weer teruglopen zodat ik niet die steile helling weer ophoefde. Een klein uurtje later kwam ik aan. Er was bijna niemand. Fijn!!! Na verloop van tijd komen er steeds iets meer mensen aanwaaien en iemand op het strand begint een kokosnoot open te breken die hij net heeft gevonden op het strand. Hij deelt de gebroken stukken uit. Ik kreeg het vruchtvlees alleen niet zo heel goed afgebeten van de harde schil. Later nog maar es met een mesje proberen. Er hangt een hele lange schommel tussen twee palmbomen en die moet natuurlijk even uitgeprobeerd worden (zie foto).

Als ik rond 2 uur terugloop zie ik een Thai p een scooter bij het resort met 2 grote zakken vol met kokosnoten (zeker 10 kg per zak). Een zak heeft hij al op zijn schouder, de andere moet hij nog van de scooter pakken, maar ik zie zijn geest al kruipen ;) het lukt hem natuurlijk niet en ik vraag of ik hem kan helpen. Eerst zegt ie beleefd dat dat niet hoeft en probeert hij het nogmaals. Maar het lukt hem weer niet en vervolgens zegt hij: okee. Ik til de zak vol met kokosnoten op en loop met de werknemer mee naar het resort. Daar zie ik bij binnenkomst een meid verschikt naar mij en mijn zak kokosnoten kijkne: OH OH (zo van: te zwaar). haha. Ik zet de zak neer, ik word bedankt en ik vervolg mijn wandeling terug naar de guesthouse. Daar bestel ik de lekkere salade met kip weer, met een ananaslassi. jamjam.
Daarna een snelle koude douche en ga ik even het plaatsje in om het internetcafe op te zoeken om mijn blog bij te werken en voor een massage.

Uiteindelijk was ik 1,5 op internet (a 80 baht per uur). maar ze telde zich maar 80 bath. Ik pin even wat en betaal haar met 1000 Baht. Ze heeft hier niet van terug en met goed vertrouwen vraagt ze me om later te betalen. Ik neem een Thaise massage. HEFTIG! ik word aan alle kanten gekreaakt en of het echt ontspannend is? Mwa.... MAAR.... erna voel ik me wel ECHT goed en toch wel ontspannen.
Daarna fris ik me nog even op @ guesthouse en ga ik samen met Nicolas de franse buur wat eten @ Yin en Yang. Super goed gegeten daar. Als we terug zijn is het barretje van guesthouse al gesloten, dus ja, dan maar vroeg slapen.

  • 28 April 2016 - 13:08

    Stephanie:

    Hilarisch van dat manneke! Wow wat een droomplekje op die schommel! Echt sjiek! x

  • 28 April 2016 - 15:25

    Oma En Lara :

    Hoi Lobke.
    Onder het genot van een kopje koffie, waren we op jou telefoontje aan het wachten en kwamen de verhalen over jou naar boven.
    Ik heb een aantal reisverslagen voorgelezen aan oma en alle foto's laten zien.
    Oma zegt: "ich ving t geweldig, maar ich bin blie es t weer teruk is"..
    Leuk haar reactie steeds bij elke foto. Bij elke foto is ze verbaasd en ik krijg een vragenvuur.
    Je krijgt een hele dikke kus van haar, heel veel groetjes!!
    Ook van mij natuurlijk!!

    Tot gauw!! ❤️

  • 28 April 2016 - 18:16

    Shirley:

    Hey meis! Geweldig weer je verslag en foto's! Je komt toch wel nog terug he????;-)
    Xxx

  • 28 April 2016 - 18:16

    Chili En Leni:

    Lieve lobke, we hebben al eens gesmst , maar dat werkt blijklaar niet. Je bent een lieve schat en behulpzaam, maar het pakt natuurlijk niet altijd goed uit. Haha . .....Fijn dat je je daar op je gemak voelt . En die lekkere massages, echt iets voor jou. Beter dan hier? Geniet van je laatste dagen in Thailand . Een dikke knuffel Chiel en Leni

  • 29 April 2016 - 15:44

    KYRA:

    wat zie je goed uit @ die schommel! lekker wijf!

    ik ben jaloers dat je @ mango bay was! wow!

    tussen de regels door lees ik dat je immens geniet en uitrust, 2 dingen die je verdiend als gen ander!
    blij als ik je weer zie, mis je!!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lobke

Actief sinds 08 Aug. 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 33974

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 23 December 2016

Thailand 2

04 April 2016 - 03 Mei 2016

Backpacken in Thailand

17 Augustus 2008 - 01 September 2008

vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: